המירוץ נפתח: זה הזמן לפתח אפליקציות למשקפיים של גוגל

זה הזמן להתחיל לפתח אפליקציות עבור Google Glass: קרן ההשקעות של גוגל, Google Ventures, הודיעה היום על חבירה לשתיים מקרנות ההון הסיכון הגדולות ביותר בעולם הטכנולוגיה, Andreessen Horowitz ו-Kleiner Perkins על מנת להקים את Glass Collective, קרן השקעות משותפת שתשקיע ביזמים וסטארטאפים אשר ייבנו יישומים ל-Google Glass.

על פי ביל מאריס, שותף מנהל ב-Google Ventures, לא היה צריך להכביר במילים על מנת לשכנע את אנדרסן הורוביץ וקליינר פרקינס להצטרף לקרן המאוחדת. לאחר מספר שיחות בין השותפים ודיון עם צוות הפיתוח של Google Glass בנוגע לכיצד ניתן לייעל את המעורבות של Google Ventures בפרוייקט, נולד איחוד ה-Glass Collective.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מאריס החליט להזמין את מארק אנדרסן מקרן ההון סיכון אנדרסן הורוביץ, אשר האחראי בין היתר על דפדפן Mosaic, לימים נטסקייפ ואת ג'ון דואר מקליינר פרקינס, משקיע בנטסקייפ ובגוגל עצמה, על מנת לבנות קבוצה שתשתף ביחד מידע על חברות תוכנה, חומרה וטכנולוגיה רלוונטית ל-Google Glass. אנדרסן סיפר, כי הוא חושב של-Glass פוטנציאל גדול מאוד להיות הפלטפורמה הגדולה ביותר בתחום המיחשוב הלביש.


לחבר'ה האלה אין גבולות, אבל יש להם מלא כסף. מאריס, אנדרסן ודואר

הקרן אינה צפויה להיות קרן ייעודית, כגון iFund של קליינר פרקינס עבור אפליקציות לפלטפורמת iOS, אלא סוג של חזית מאוחדת המחוייבת לקידום פלטפורמת Google Glass. שלוש החברות מקוות ביצירת הקרן המשותפת לממן קהילה של מפתחים אשר ייצרו את האקו-סיסטם עבור המוצר החדש של גוגל ויהפכו את Google Glass לפלטפורמת המחשוב הענקית הבאה.

מי רוצה לשנות את העולם?

אין ספק, כי Glass Collective מהווה מעין "אישור גלובאלי" של משקיעים מפורסמים עבור סטארטאפים המעוניינים לפתח פרוייקטים של חומרה ותוכנה עבור Google Glass ונראה כי תזמון הקמתו של האיחוד מאותת ליזמים להתחיל לעבוד במהירות על פרוייקטים חדשניים ורלוונטיים בכדי להעשיר כמה שיותר את האקו-סיסטם של Glass.

מאריס, אנדרסן ודואר סיפרו כי הם אינם מתחייבים אמנם להשתתף בסבבי הגיוס של כל פרוייקט נתון, אלא להשקיע השקעות קיבוציות בסטארטאפים מעניינים במיוחד. מאריס ציין כי יש כבר כמה מפתחים שעובדים על דברים מעניינים ואולי צריכים מעט כסף על מנת לצאת לדרך. אנדרסן סיפר כי היה מעוניין לראות משחק זומבי אינטראקטיבי ל-Glass, אך הוא מרגיש שההשלכות של Glass בתחום הרפואה, במיוחד עבור מנתחים, יכול להיות משמעותי ביותר.

ברור לכל, כי מהר מאוד נראה כמות גדולה מאוד של סטארטאפים מתחרה על הזכות לעבוד עם משקיעים כמו ביל מאריס, מארק אנדרסן וג'ון דואר ולקבל גישה אל רשת הקשרים הענקית שלהם, השאלה הגדולה ביותר, לפחות מבחינתנו, היא מתי נזכה לראות את החברה הישראלית הראשונה שתפתח אפליקציות עבור Glass והאם היא תוכל להתברג אל תוך הרשימה המיוחדת שתיתמך על ידי הקרן.

ההתחלה כבר כאן

זוהי אינה תחילת הדרך מבחינת האקו-סיסטם של Glass. כבר בכנס SXSW אשר התקיים בחודש שעבר, טימות'י ג'ורדן הראה את האינטגרציה של המשקפיים החכמות עם האפליקציה של הניו יורק טיימס, כאשר כותרות חמות יכולות להיות מועברות בכל שעה אל המשקפיים החכמות. במידה והמשתמש מבצע תנועת ראש של הסתכלות לכיוון מעלה, המכשיר יודע להראות למשתמש את התמונות, הכותרות וגם לקרוא את התוכן של הטקסט.

גם שירות הדואר האלקטרוני של גוגל, ג'ימייל, זכה להדגמה גם הוא והראה כיצד הוא מאפשר להשיב למיילים שסומנו כחשובים ישירות מהמכשיר, כאשר המשתמש יראה את שורת הנושא, את התמונה של השולח ויוכל להכתיב, בעזרת מערכת זיהוי הקול של גוגל תשובה ולשלוח אותה בחזרה. בנוסף, הראה ג'ורדן הדגמות נוספות של אפליקציות Evernote ו-Path, שבעזרתן חובשי המשקפיים יוכלו לבחור אייקוני רגשות שונים ולהשאיר תגובות ברשת החברתית.

בתוך כך, גוגל הודיעה כי המכשירים הראשונים, אשר ייבנו עבור פרוייקט ה-Glass Explorers יהיו זמינים במהלך החודש הבא. כזכור, החברה השיקה תחרות ברשת החברתית טוויטר על הזכות לרכוש את הדגמים הראשונים של Google Glass תמורת 1,500 דולרים. הזוכים המאושרים שנבחרו על ידי גוגל, יוזמנו לרכוש את המכשירים באירוע מיוחד שיתקיים בקרוב.

לידיעה המקורית

דיווח: מיקרוסופט עובדת על Surface Mini, יתחרה בנקסוס 7 ובאייפד מיני

דרופובוקס קורצת לעסקים עם שני פיצ'רים חדשים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן