הממונה על הביטוח אישר לאלשטיין להיכנס לגרעין השליטה בכלל ביטוח

אידיבי דיווחה היום על קבלת ההיתר הממונה על הביטוח לכניסת אלשטיין לגרעין השליטה בחברה.

אתמול קיבלו בעלי השליטה הקיימים בחברה וכן אדוארדו אלשטיין מכתב מטעם הממונה על שוק ההון", נאמר בהודעת החברה לבורסה, "אליו צורפה טיוטה סופית של היתר שליטה מעודכן בקבוצת כלל ביטוח, אשר מכוחו גם אלשטיין (נוסף על בעלי השליטה הקיימים) יהיה מורשה להחזיק בשליטה בקבוצת כלל ביטוח, באמצעות שליטה משותפת של דנקנר ושלו בגנדן, זאת ככל שתמומש אופציית ההשקעה בגנדן על-ידי איש העסקים הארגנטינאי.

אתמול, באסיפה שנערכה בקרב מחזיקי סדרה ד' של אגרות החוב של החברה הצביעו 74% ממחזיקי האג"ח נגד נקיטת הליכים משפטיים כנגד אי.די.בי אחזקות. משמעות ההחלטה היא כי נכון לעכשיו נותנים המשקיעים אמון במתווה הסדר החוב שנרקם בין אי.די.בי לנציגות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בין גנדן לבין אלשטיין הוסכם כי לאור ההתקדמות במגעים להסדר עם מחזיקי אגרות החוב של החברה ולאור העובדה שלמועד זה טרם הושלם ואושר ההסדר האמור, תוארך תקופת האופציה שהוענקה למשקיע עד ליום 28 באפריל 2013.

על פי הודעת אי.די.בי, עוד הוסכם בין גנדן לבין אלשטיין, כי הצדדים "ינצלו את התקופה שעד 28 באפריל 2013 על מנת לנסות להגיע להבנות, לשביעות רצון הצדדים ונציגות מחזיקי אגרות החוב של החברה, ביחס לתנאי הארכה נוספת של תקופת האופציה. זאת לאור עמדת הנציגות ביחס להארכה ובהקשר עם בקשת הנציגות להפקדת כספים בנאמנות, לגביה ידונו הצדדים".

כפי שפורסם אתמול בפורבס נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות והנהלת החברה התכנסו בימים האחרונים כדי להסכים על התנאים בהם יופקד כספו של אלדוארדו אלשטיין בנאמנות עד אשר המתווה להסדר החוב ייחתם סופית. החברה נענתה לדרישת הנציגות להפקדת הכספים והצדדים הקצו לעניין כ-10 ימים. הסכום אותו אמור אלשטיין להזרים כחלק מהשקעתו עומד על 75 מיליון דולר אך טרם ברור אם ההפקדה תכלול את הסכום במלואו.

בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר | צילום: סיון פרג'

אתמול הסתיימה ההארכה שביקשה החברה ממחזיקי האג"ח באשר מימוש אופצית אלשטיין, לאחר שכבר דחתה את המועד פעם אחת בעבר שעמד על ה-25 בפברואר ונדחה כאמור לאמש. ההחלטה שהתקבלה היא לפי סעיף 350 לחוק החברות או החלטה לשינוי שטר נאמנות באסיפת מחזיקים בתעודות התחייבות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן