הממשלה אישרה את ההסכם לשיפור תנאי העסקת עובדי הקבלן

הממשלה אישרה היום את ההסכם לשיפור תנאי העסקת עובדי הקבלן. מדובר על עובדים בתחומי השמירה והניקיון במגזר הציבורי. על ההסכם חתומים שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני. 

על פי ההסכם שנחתם בתחילת החודש, תוגבר האכיפה על שמירת זכויותיהם של עובדי הקבלן. ההסכם קובע כי למשרד התמ"ת יתווספו 120 פקחים פקחים חדשים בענף ההסדרה והאכיפה אשר יהיו אחראים על האכיפה.

בנוסף החלט על  העלאת השכר המינימלי המשולם לעובדי השמירה והניקיון במגזר הציבורי על ידי ספקי השירותים ל-4,500 ₪. כמו כן, השכר של אחראי שמירה וניקיון יעלה ל – 4,700 ₪. השכר יעודכן בהתאם לתוספות שבהסכמי המסגרת במגזר הציבורי. 

שר האוצר, יובל שטייניץ | צילום: חן חממה

לאחר אישור ההסכם אמר שטייניץ: "ההסכם מהווה חלק ממהלך כולל לפתרון מצוקתם של העובדים החלשים במשק. החלת ההסכם על עובדי המגזר הציבורי והגופים הנתמכים תאפשר את חיזוקם של העובדים החלשים ביותר במשק וצמצום פערים". 

בחודש פברואר השנה חתמו שר האוצר ויו"ר ההסתדרות על מסמך עקרונות באשר לשיפור שכרם ותנאי העסקתם של עובדי הקבלן בתחום השמירה והניקיון במשרדי הממשלה. על פי ההסכם החדש, יינתנו לעובדי הקבלן מספר הטבות המשפרות באופן ניכר את תנאיהם של עובדי הניקיון והשמירה: הפרשת קרן השתלמות בשיעור של 7.5% (הגובה המקסימאלי במגזר הציבורי), שי לחג הגדלת דמי ההבראה וההפרשות לפנסיה כאשר תנאים אלו יועמדו בדומה לתנאיהם של עובדי המדינה.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן