המנצחת בקרב בין אפל לסמסונג – ווינדוס פון של מיקרוסופט

הסיבוב הראשון בקרב הפטנטים של אפל וסמסונג הסתיים עם יתרון של החברה האמריקאית. מבחינת הציבור, לא השתנה דבר. התפיסה הציבורית לגבי דגמי הסמארטפון הישנים של סמסונג לא תשתנה ואף אחד לא יוותר על מערכות ההפעלה והממשקים של גוגל המהווים ברירת מחדל בניידים של החברה. 

בכל זאת, כאן הזמן להזכיר שבכל דיון בנוגע לממשקי המשתמש של הסמארטפונים של אפל וסמסונג, תמיד נהגו לציין עד כמה שונה הממשק של ווינדוס פון משתי המתחרות האחרות. אמנם בשל השוני הרב, לוקח קצת זמן להתרגל אליו, אך ברגע שלומדים להכירו, רואים שווינדוס פון מהיר ויעיל באותה מידה כמו מתחריו. מלבד זאת, אין שום סיכוי להתבלבל בין הווינדוס פון ל-IOS. 

כעת כולם ממתינים להשקתו של הווינדוס פון 8 ב-5 בספטמבר ולמרות שמדובר בתק'ופה עמוסת השקות, בעקבות תוצאות המשפט בטוח שתזכה המערכת של מיקרוסופט לסיקור נרחב. מכאן שלמרות הציפייה הרבה להשקתו של האייפון 5 ב-12 בספטמבר, לנוקיה ומיקרוסופט יש כעת יתרון יחסי על המתחרות בשוק. בעולם בו אנדרויד הוא למעשה העתק של IOS, מנהלי מיקרוסופט ונוקיה יכולים להרים את ראשיהם בגאווה ולהכריז שהן יודעות לחשוב אחרת. 

מיקרוסופט עשויה להחזיר את נוקיה חזרה למשחק | צילום: רויטרס

כעת יהיה מעניין לראות מה יקרה לממשק האנדרויד. אמנם תהליך הערעור במשפט נגד אפל יכול להימשך זמן רב, אך סביר להניח שיצרניות אחרות בשוק יתחילו לחשוב פעמיים על שימוש במערכת החינמית של אנדרויד שעלולה לעלות להם ביוקר בקרב על רישיון הפטנטים. במקרה שהחברות יהיו מעוניינות כעת בהחלפת מערכת ההפעלה במכשיריהן לממשק חינמי אחר שיגרום להן להתבדל ולהתבלט בשוק, חברת מיקרוסופט תשמח לקבל אותן בזרועות פתוחות. 

לאחר שווינדוס פון 8 יקבל את מתיחת הפנים שכולם מצפים לה, מה תעשה סמסונג? החברה הקוריאנית מובילה כרגע את השוק עם מכשירי הגלקסי שלהם אולם גם לה יש משהו נוסף שמתבשל בינתיים. החברה כבר הודיעה בעבר שסמארטפון המבוסס על הווינדוס פון ייצא לשוק עד סוף 2012 אולם כעת נשאלת השאלה האם העבודה על מכשיר זה תכנס להילוך גבוה. 

הדבר האחרון שסמסונג רצה הוא להישאר מאחור עם האנדרויד בזמן שכל היצרניות האחרות יתקדמו לשלב הבא עם ווינדוס פון. בנוסף גם נוקיה מוכנה לחזור עם תמיכה מלאה של מיקרוסופט וכך גם HTC, Huawei, ו-ZTE. 

בתחילת השנה סמסונג רצתה רק להיות חלק מהבאז לגבי הווינדוס פון, אולם כעת היא ככל הנראה תראה עניין רב יותר בפלטפורמה ותשקיע בשיווקה מאמץ גדול יותר מבעבר. במשפט אפל אולי נצחה אבל המנצחת האמיתית של המאבק היא כניראה חברת מיקרוסופט.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן