המסחר באחד העם ננעל בעליות: ת"א 25 טיפס ב-0.5%

שבוע המסחר המקוצר בבורסה באחד העם התנהל היום בעליות קלות לאחר פגרה של שלושה ימים, ועל רקע התנודתיות בבורסות העולם. בעוד וול סטריט ננעלה אתמול במגמה יציבה התאפיין הבוקר המסחר באסיה בעליות שערים. זאת בעקבות הכרזתו של הבנק במרכזי היפני על תכנית הרחבה כמותית ועל אף החשש מההאטה בכלכלה הסינית.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.5% ומדד ת"א 100 הוסיף 0.4% לערכו. מדד הבנקים נחלש ב-0.6%.

את עיקר תשומת הלב ריכז הבוקר המסחר בבורסות אסיה, עם הכרזתו של הבנק המרכזי היפני על תמריצים מוניטריים. תכנית הרכישות של הבנק תעמוד על כ-80 טריליון ין (כ-127 מיליארד דולר) והוכרזה בין היתר לאחר שהבנקים האירופי המרכזי והבנק הפדרלי של ארה"ב הכריזו בתקופה האחרונה על מהלכים דומים.


בארץ החל הבוקר צה"ל בתרגיל מטכ"לי רלב היקף במסגרתו מגוייסים חיילי מילואים רבים וכוחות מועברים ממרכז הארץ לצפון רמת הגולן. על פי דיווח בגלי צה"ל, לטענת דובר צה"ל התרגיל תוכנן מראש ואין שום שינוי ברמת הכוננות. 

חברת אי.די.בי אחזקות הודיעה היום כי היא החברה האם גנדן קרובה לעסקה במסגרתה תמכור 10%-30% מהשליטה בה לאיש העסקים היהודי אדוארדו אלשטיין. על פי הדיווח, חברת גנדן בשליטת נוחי דנקנר מקיימת בימים אלה מגעים להשלמת העסקה, במסגרתה ישלם אלשטיין 25-100 מיליון דולר עבור השליטה בחברה. מאי.די בי נמסר כי "טרם הושגו הסכמות בנושאים חשובים מסוימים, ביניהם עניינים הנוגעים להסכם בעלי המניות בגנדן ובשלב זה אין וודאות כי המגעים יבשילו לכדי עסקה מחייבת". מניית אי.די.בי עלתה ב-0.8%.

בוול סטריט מתחילים לפוג הדי האופוריה שיצרה בשבוע שעבר הכרזתו של יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי על הרחבה כמותית שלישית. לאחר עליות חדות שנרשמו ביומיים הראשונים שלאחר ההכרזה על התכנית, התאפיין המסחר ביומיים האחרונים בירידות שערים קלות דאגה בשל הדאגה מהידרדרות בהאטה הכלכלית העולמית. המשקיעים ממתינים לראות האם תגיש ממשלת ספרד בקשה לחילוץ בינלאומי וכמו כן, עוקבים בדאגה אחר החרפת ההאטה בכלכלת סין.

ביום שישי פורסם כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש אוגוסט ב-1%, בעיקר בשל העלייה במחירי הסיגריות הירקות והפירות. המדד הגיע לרמה של 106.2 לעומת 105.1 בחודש יולי. מדובר בנתון הגבוה מציפיות האנליסטים, אשר חזו כי המדד יעלה ב-0.6%, על רקע עליית מחיר הדלק ומחירי המוצרים האחרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן