המסחר באחד העם נסגר בעליות, השקל ממשיך לצנוח

יום מסחר הפכפך באחד העם הסתיים בעליות שערים נאות, לאחר יומיים של ירידות, שהושפעו מהחשש שעלה בשוקי העולם לפיו ספרד תתקשה להיחלץ מן המשבר במחוזות רבים במדינה. העליות באירופה והמגמה החיובית באסיה תרמו ליום החיובי בשווקים, בשעה שהשקל המשיך לצנוח מול הדולר.

מדד ת"א 25 נסגר בעלייה של 0.9%, מדד ת"א 100 התחזק בשיעור של כ-0.8%. בניגוד למגמה הכללית, נפלו מניות הבנקים 1.7%, בעיקר בשל האזהרה שפרסמה היום מחלקת המחקר של סיטי, בעקבותיה הורדו ההמלצות לדיסקונט ולבנק לאומי מ"קנייה" ל"נייטרלי".

הדולר המשיך להתחזק היום מול השקל, והוסיף 0.6% לערכו. השער היציג נקבע על 4.064 שקלים, היורו טיפס ב-0.5% ליציג של 4.919 שקלים.

הבוקר הורידה מחלקת המחקר של סיטי את המלצתה למניות בנק לאומי ובנק דיסקונט מ"קנייה" ל"נייטרלי", והותירה את ההמלצה לבנק הפועלים על "קנייה". בשעה זו מובילה מניית בנק לאומי את הבנקים למטה עם ירידה של 2.06%, בנק דיסקונט נחלש ב-1.6% ובנק הפועלים מאבד 1.5% מערכו. 

באירופה, 3 מהכלכלות החזקות של היבשת – גרמניה, הולנד ולוקסמבורג – גילו הבוקר כי ייתכן שהן עומדות בפני הורדת דירוג האשראי שלהן בידי סוכנות הדירוג מודי'ס, לאחר אזהרה דומה שקיבלו גם צרפת ואוסטריה לפני כמה חודשים. לגבי דירוג האשראי של פינלנד, תחזית מודי'ס נותרה ללא שינוי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן