המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות, מניות הבנקים נחלשו

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בירידות שערים, בניגוד לנעילה החיובית אתמול ועל רקע ירידות השערים בעולם אשר נמשכו גם היום. עונת הדוחות נמשכת, כאשר במוקד המסחר עומדות מניות לאומי ועזריאלי אשר דיווחו על ביצועים טובים ברבעון האחרון. מנייה נוספת שמרכזת תשומת לב היום היא זו של כיל.

כאמור, המסחר בבורסה ננעל במגמה שלילית. מדד ת"א 25 ירד ב-0.7%, וכמוהו גם מדד ת"א 100. מדד הבנקים עמד היום במוקד תשומת הלב לאחר שנחלש ואיבד 1.6% נערכו. מדד התקשורת צנח גם הוא וירד ב-1.7%, מדד הנדל"ן ירד ב-0.5% ומדד הנפט והגז הוסיף 0.9% לערכו.

במוקד המסחר נמצאות מניות לאומי ועזריאלי, בעקבות פרסום דוחות החברות לרבעון השני של 2015. הרווח הנקי של לאומי קפץ ב-126% ל-518 מיליון שקל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשעה זו מניית הבנק נותרת סביב רמת הפתיחה. מניית עזריאלי לעומתה, עולה בשעה זו ב-0.7%, לאחר שפרסמה הבוקר כי הרווח הנקי שלה ברבעון האחרון עומד על 246 מיליון שקל.

היום תקיים הממשלה דיון על המלצות ועדת ששינסקי 2. כזכור, כיל אמורה לשלם מס בשיעור של 25% למדינה, על רווחים שתכניס בטווח של 14%-20%. במקרה והרווחים יעקפו את שיעור ה-20%, כיל תשלם מס בשיעור של 52%. עד הרגע האחרון ניסו בחברה ללחוץ על הממשלה לרכך את המלצות הוועדה, אשר פועלות לרעת כיל. מניית החברה עולה כעת ב-0.5%.

בתוך כך, שער הדולר עולה ומטפס מעל לרף ה-3.85, הרמה הגבוהה מזה חודשיים. במחלקת המחקר של FXCM, מציינים הבוקר כי "הטריגר לזינוק אמש של הצמד היה פרסום צפי האינפלציה של בנק ישראל, שהעלה כי האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים צפויה להסתכם ב-0.7% בלבד, שפל של חמש שנים ומתחת לתחום היעד של בנק ישראל. זהו עוד סממן מדאיג להאטה בקצב הצמיחה במשק הישראלי, והדבר התבטא ביממה האחרונה בכל של מכירות שקל בזירת המט"ח המקומית. הנתונים הללו מגדילים את האפשרות כי בנק ישראל יוציא לפועל צעדים דרסטיים יותר, כגון ריבית שלילית או הרחבה כמותית, אם כי אנו סבורים כי רק החרפה נוספת בנתונים תביא להוצאה לפועל של צעדים כאלה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן