המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים, המניות ה"רוסיות" טיפסו

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל  היום במגמה שלילית על רקע נעילה מעורבת אמש בוול סטריט. אך את עיקר תשומת הלב ברחבי העולם היום ריכזה דווקא רוסיה, שם הכריז נשיא המדינה ולדימיר פוטין כי המדינה הגיעה להסכמה על הפסקת אש בלחימה במזרח אוקראינה. הפסקת האש צפויה להיכנס לתופקה בלילה שבין יום שבת לראשון הקרוב, ואם אכן תחזיק מעמד – תביא לסיומם של חודשים ארוכים ועקובים מדם באוקראינה. הצהרתו של פוטין שלחה את בורסות אירופה לעליות שערים, אשר השפיעו גם על המסחר בוול סטריט אשר מתנהל בשעה זו במגמה חיובית.

אתמול ננעלה פגישת מנהיגי גוש היורו ללא הסכמות לגבי הסדר אפשרי עם יוון אשר ימנע את פרישתה מהגוש. אך על אף שכל אחד מהצדדים מתבצר בעמדותיו, נראה כי בשני המכנות לא מעוניינים לראות את תרחיש הפרישה מתממש וההערכות הן כי בסופו של דבר ימצא פתרון שיאפשר חתימה על הסדר חוב חדש ליוון. ב-FXCM ישראל אמרו הבוקר כי תוצאות המו"מ המתן בין יוון לנושיה צפויות להזניק מחדש את התנודתיות במטבע. "אם הצדדים יגיעו לפשרה, האירו צפוי לתקן בחוזקה למול השקל. מנגד, אם נראה פיצוץ בין הצדדים ואם יוון תאותת על היפרדות מגוש האירו, האירו צפוי לקרוס, מול הדולר ולמול השקל".


הבורסה בתל אביב

אצלנו, כאמור, ננעל יום המסחר האחרון שלבוע בירידות שערים כשהמדדים ת"א 25 ות"א 100 נחלשו ב-0.3% כל אחד. מדד הבנקים נחלש ב-0.7%, מדד התקשורת איבד 0.2% מערכו ומדד הנדל"ן ירד ב-1.1%. מדד הנפט והגז נחלש ב-1.3%.

מניית איזיצ'יפ שפרסמה אתמול את דוחותיה ורשמה עליות נאות בניו יורק, התחזקה היום גם בתל אביב ועלתה ב-8.2%. המניות ה"רוסיות" בבורסה התחזקו על רקע הודעתו של פוטין והאופטימיות באשר להתאוששות המשק הרוסי: החברה הכלכלית לירושלים זינקה והוסיפה 4.9% לערכה, ומניית אפריקה ישראל טיפסה ב-7.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן