המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה חיובית על רקע עליות בוול סטריט ובאירופה

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות שערים, על אף הנעילה המעורבת בוול סטריט אתמול ועל רקע מגמה חיובית במסחר בבורסה בניו יורק בשעה זו. גם בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו המסחר בעליות שערים, על רקע הודעת הבנק האירופאי המרכזי על השארת הריבית על רמתה הנוכחית וציפיית המשקיעיים לראות האם יפתר המשבר עם יוון עד יום ו', אז אמורה המדינה להתחיל להשיב את חובה. 

כל אלו, כאמור, עמדו ברקע למסחר היום בבורסה בתל אביב. עם הנעילה מדד ת"א 25 התחזק ב-0.7%, ומדד ת"א 100 עלה ב-0.5%. מדד הבנקים הוסיף לערכו 0.4%, מדד התקשורת עלה ב-0.6%, מדד הנדל"ן נחלש ב-1.4% ומדד הנפט והגז ירד ב-0.2%.

חברת נייר חדרה נחלשה היום וירדה ב-1%, על רקע המשא ומתן למכירת השליטה בחברה לקרן פימי. מניית חברת טבע, שעמדה אתמול במרכז תשומת הלב, התחזקה ב-0.8% על רקע פער חיובי עמו שבה מהמסחר בניו יורק. כזכור, יו"ר חברת מיילן, אותה מנסה טבע לרכוש, שיגר אתמול מכתב זועם ליו"ר טבע ודרש כי זו "תניח לחברה לנפשה".

בתוך כך, הדולר-שקל ששבר בימים האחרונים כלפי מטה על רקע הצלילה של הדולר בעולם למול האירו, התחזק היום מעט והוסיף 0.05% לערכו. במחלקת המחקר של FXCM ישראל הסבירו הבוקר כי ההסבר להתחזקות האירו לאחרונה הוא האופטימיות כי יוון ונושיה קרובים להסדר חוב חדש ועשויים להודיע על כך עוד השבוע. ההסדר עשוי להבטיח את שלמותו של גושי האירו ולחזק את האמון בשוק כלפיו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן