המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת על רקע הפתיחה המעורבת בוול סטריט וירידות השערים באירופה ואסיה היום. עקב ראש השנה, הבורסה תיפתח מחדש רק ביום רביעי הבא. מניות חברות הגז המקומיות ריכזו היום תשומת לב. 

המסחר בחוזים העתידיים בניו יורק אותת על עליות שערים, והבורסה בניו יורק נפתחה במגמה מעורבת כאמור. המשקיעים ממתינים לשבוע הבא, אז יחליט הפדרל ריזרב האם הוא מעלה את הריבית. באסיה ננעלו המדדים בירידות, כאשר מדד שנגחאי בסין נחלש ב-1.4% ומדד ניקיי ביפן איבד 2.5% מערכו. באירופה המסחר מתנהל כעת במגמה שלילית גם כן, כאשר מדד פוטסי 100 הבריטי יורד ב-1% ומדד קאק הצרפתי נחלש ב-1.4%.

ברקע למסחר אצלנו המשיך לעמוד מתווה הגז, כאשר מנכ"ל Eni, חברת האנרגיה העומדת מאחורי גילוי שדה הגז סמוך לחופי מצרים, אמר כי ייתכן וכמויות הגז שנמצאו גדולות יותר מאלו של הגז הישראלי, וכי ייתכן ויש אתר נוסף המכיל נפט או קודנסטים. כזכור, השבוע אישרה הכנסת את המתווה ברוב של 59 ח"כים מול 51, ונתניהו ממשיך במאמציו לקדם את המתווה גם היום, כאשר ברקע עומדת התנגדותו להסכם האיראני. נתניהו יאלץ להחליט האם הוא מעדיף להפעיל חוק האוסר מגע עם חברות זרות הפועלות באיראן, ובעצם אולי לסכל בכך התעניינות מצד חברות פוטנציאליות בשוק הגז בארץ. מניות הגז נסחרו היום במגמה מעורבת, כאשר דלק קידוחים עלתה ב-0.5%, אבנר התחזקה ב-0.6% ורציו נחלשה ב-1.4%.

כל אלו עמדו היום ברקע למסחר בתל אביב, כאשר מדד ת"א 25 ירד ב-0.3%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.2% ומדד התקשורת טיפס ב-1.2%. מדד הבנקים עלה ב-0.2%, מדד הנדל"ן נותר ללא שינוי ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.7%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן