המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת

היום הראשון לשבוע המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, על רקע המגמה הדומה בעולם בסוף השבוע. מחר תינעל עונת הדוחות המקומית וייפתח שבוע מסחר נוסף בארה"ב כאשר המשקיעים ממשיכים להמתין להחלטת הריבית של הפד באמצע דצמבר.

ביום שישי ננעל שבוע המסחר המקוצר בארה"ב במגמה יציבה. עוד בסוף השבוע – מגמה שלילית באירופה ונפילת מדד שנגחאי בסין ב-5.5%, על רקע פגיעה אפשרית בבורסה במדינה בעקבות צעדים של המחוקק. המתח בין רוסיה לטורקיה ממשיך, כאשר האחרונה חוששת כי פוטין יפסיק את הזרמת הגז הטבעי למדינה, עליו נשענת הכלכלה הטורקית, בעקבות הפלת המטוס הרוסי. 

עוד ברקע למסחר, ציפיות המשקיעים בעולם להחלטת הריבית של הפד האמריקאי בדצמבר, כאשר ההערכות הן כי תתבצע העלאה היסטורית – מאז 2006 לא עלתה הריבית בארה"ב.

אצלנו ננעל המסחר, כאמור, במגמה מעורבת. מדד ת"א 25 עלה ב-0.1%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.1% ומדד הבנקים טיפס ב-0.8%. מדד התקשורת הוסיף 0.5% לערכו, מדד הנדל"ן ירד ב-0.6% ומדד הנפט והגז נותר סביב רמת הפתיחה.

היום המשיכו החברות במשק לפרסם את דוחותיהן הרבעוניים, כאשר מחר תסתיים עונת הדוחות. קבוצת דלק דיווחה בתום המסחר ביום חמישי על הפסד של 261 מיליון שקל ברבעון הקודם, ולמרות זאת מנייתה התחזקה היום ב-0.3%. רווחי הקבוצה מהגז עמדו על 87 מיליון שקל ברבעון השלישי. מניית ביג נחלשה ב-0.4%, לאחר שהקבוצה דיווחה כי ברבעון הקודם הרווח זינק ב-120% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ועמד על 8.5 מיליון שקל.

מניית שיכון ובינוי ירדה ב-2.4%, בעקבות בעיות הקשורות להקמת פרויקט אשלים בנגב. בשבוע שעבר הודיע שותפתה הספרדית בפרויקט, חברת אבנגואה, על פשיטת רגל. בנוסף, בנק לאומי הודיע כי הוא מקפיא את משיכות הכספים עד להודעה חדשה. בכך עומדת הקמת הפרויקט, שעלותו נאמדת ב-3.5 מיליארד שקל, בסימן שאלה, כאשר לאומי אמור לממן את רובו.

מניה נוספת במוקד היא גילת, אשר קפצה ב-11% לאחר שמבטח שמיר רכשה בארה"ב מניות בחברה בעבור 6 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן