המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות חדות; מדד התקשורת זינק

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה חיובית על רקע פתיחת שבוע המסחר בעולם ולאחר פרסום נתוני הצמיחה המאכזבים אתמול. את עיקר תשומת הלב ריכזו היום חברת התקשורת על רקע פיטוריו של מנכ"ל משרד התקשורת על ידי ראש הממשלה (והשר הממונה) בנימין נתניהו – פיתורים אשר עלולים לעקב את הרפורמה בשוק הטלפון הקווי בארץ.

אך עוד בטרם הסערה בשוק התקשורת, את עיקר תשומת הלב המשיך לרכז פרסום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אתמול, לפיו המשק צמח ברבעון האחרון ב-2.8% בלבד, לאחר צמיחה של 6.6% ברבעון האחרון של 2014, בעקבות התאוששות המשק לאחר צוק איתן. מדובר בנתון הנמוך, בחישוב שנתי, מהתחזיות שצופות צמיחה של יותר מ-3% במהלך 2015.


עם סיום המסחר ברחוב אחוזת בית, כאמור, ננעלו המדדים המובילים במגמה חיובית. מדד ת"א 25 זינק ב-1.1%, מדד ת"א 100 התחזק ב-1.3% ומדד הבנקים  הוסיף 1.4% לערכו. מדד הנדל"ן טיפס ב-1.2%, מדד הנפט והגז הוסיף 0.6% לערכו ומדד התקשורת, שכאמור ריכז את מרבית תשומת הלב בבורסה היום, זינק ב-4.4% בעקבות פיטורי מנכ"ל משרד התקשורת.

המנכ"ל, אבי ברגר, שקיבל אתמול את ההודעה מנתניהו בשיחת טלפון, היה הכוח המניע מאחורי רפורמת האינטרנט שיצאה לפועל לפני מספר חודשים והוביל את הקרב מול בזק, שניסתה לבלום אותה. פיטוריו עשויים להותיר את תחום הטלפוניה הקווית של בזק מחוץ לרפורמה. מניית בזק זינקה היום ב-4.5%.

מנייה נוספת אשר עמדה היום במוקד הייתה חברת פלוריסטם, אשר זינקה היום לאחר שהודיעה כי סוכנות התרופות האירופאית בחרה בטיפול שפיתחה למסלול האישור המהיר. מדובר בטיפול למחלת התרשת הנפוצה. בתגובה, מניית החברה זינקה היום בבורסה והסיפה 6.3% לערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן