המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים, בניגוד למגמה המעורבת בה התנהל אתמול ועל רקע הודעת הריבית של בנק ישראל, שהחליט להשאיר את שיעור הריבית לחודש אוגוסט על כנה – כ-0.1%. דחיית מועד אישור מתווה הגז, שהיה אמור להיות השבוע, גרמה לנפילות במניות שותפויות הגז. מניית טבע המשיכה לרכז תשומת לב היום.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.7% ומדד ת"א 100 התחזק ב-0.6%. מדד הבנקים הוסיף 1.3% לערכו, מדד התקשורת זינק ב-2.4%, ומדד הנדל"ן התחזק ב-0.7%. מדד הנפט והגז ירד ב-1%.

הדיון בכנסת על מתווה הגז יידחה, כך הודיע הלילה שר האנרגיה יובל שטייניץ, בהחלטה שקיבל יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הדיון היה אמור להתקיים מחר ובסוף השבוע הכנסת יוצאת לפגרה, לכן כנראה שיתקיים רק בעוד כשלושה שבועות. מניות שותפויות הגז הגיבו בירידות חדות לעיכוב באישור המתווה, כאשר דלק קידוחים צנחה ב-2%, רציו נפלה ב-1.9% ואבנר איבדה 1.6% מערכה. שטייניץ נפגש היום עם נובל אנרג' ודלק קידוחים, כדי לנסות להוריד את מחיר הגז.

מניית טבע המשיכה להיות במוקד המסחר גם היום. כזכור, אתמול חברת התרופות רכשה את החטיבה הגנרית של חברת התרופות "אלרגן" עבור 40.5 מיליארד דולר – העסקה הגדולה ביותר בה הייתה מעורבת חברה ישראלית מאז ומעולם. השווי של החברה עמד אתמול בנעילת הבורסה על שיא היסטורי של 250 מיליארד שקל. הדיווחים על העסקה הביאו לזינוק במניית טבע, וגם היום התחזקה בשיעור של 2.9%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן