המסחר בבורסה ננעל בירידות, טאואר שוב זינקה

המסחר בבורסה בתל אביב סגר את יום המסחר האחרון השבוע במגמה שלילית קלה, על רקע אישור התקציב על ידי הממשלה ומגמה שלילית גם במסחר בוול סטריט. כזכור, עד הרגע האחרון חלו מגעים בין משרד האוצר לבין שרי הממשלה בנוגע לתקציב המדינה לשנים 2015-2016, והיה חשש כי כמה מהם יתנגדו, בהם שר הכלכלה אריה דרעי ושרת התרבות מירי רגב. לבסוף, לאחר לילה של ניסיונות להגיע לפשרות, אושר התקציב לפנות בוקר ברוב גדול של 20 שרים, ורק שר הביטחון בוגי יעלון נמנע. השרים אישרו כי הגירעון יעמוד על 2.9%, וכי התקציב יעמוד על 329 מיליארד שקל ב-2015, ועל 343 מיליארד שקל ב-2016.

כעת נשואות עיני המשקיעים לארה"ב, שם יתפרסמו מחר נתוני התעסוקה המסקרנים. החשש הוא כי דווקא נתונים חיוביים במיוחד ישמשו כאינדיקטור חיובי למצב המשק האמריקאי – ויביאו להעלאת הריבית בארה"ב (לראשונה מאז שנת 2008) כבר בחודש ספטמבר הקרוב.

אצלנו, כאמור, היום האחרון למסחר השבוע בבורסה ננעל במגמה שלילית קלה. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 נחלשו ב-0.4%, ומדד הבנקים ננעל סביב רמות הפתיחה. מדד התקשורת ננעל ללא שינוי גם הוא, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.8% ומדד הנפט והגז התחזק ב-0.6%.

מניית כיל עמדה במוקד המסחר גם היום, על רקע התכנית של משרד הכלכלה, אשר נועדה לפצות את החברה בשל המיסים שהיא תצטרך לשלם בעקבות המלצות ועדת ששינסקי 2. לפי התכנית, כיל תקבל הקלות מס בגובה של 300 מיליון שקל בשנה על פעילות משאבי הטבע שלה. בתגובה זינקה היום מניית החברה והוסיפה 1.9% לערכה. מניה נוספת אשר המשיכה להתחזק היא מניית חברת טאואר, אשר פרסמה כזכור דו"חות רבעוניים חיוביים. המניה המשיכה, כאמור, לטפס גם היום – והוסיפה 4.1% לערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן