המסחר בבורסה ננעל במגמה מעורבת, מניית טבע זינקה ב-8.8%

המסחר בורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, לאחר שבשעות הבוקר התנהל המסחר במגמה שלילית. ברקע למסחר עמדו ירידות השערים אשר נרשמו בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים בוול סטריט, כשעונת הדו"חות בארה"ב ממשיכה לרכז את מרבית תשומת ליבם של המשקיעים ברחבי העולם.

אצלנו, עיקר תשומת הלב הופנתה כיום לחברת התרופות טבע – ולעסקת הענק עליה הכריזה הבוקר. על פי הודעת החברה, בטבע החליטו לחזור בהם מניסיונות ההשתלטות על חברת התרופות האירית מיילן. כזכור, בשבוע שעבר הפעילה קרן ההשקעות ההולנדית את "גלולת המוות" אשר חסמה את ניסיונות אלו. כעת מחזיקה טבע ב-4.6% ממניות מיילן.

אך בטבע, כאמור, מיהרו לסמן אלטרנטיבה – והודיעו היום על רכישת החטיבה הגנרית של חברת התרופות "אלרגן" עבור 40.5 מיליארד דולר – העסקה הגדולה ביותר בה הייתה מעורבת חברה ישראלית מאז ומעולם. השווי של החברה עומד כעת על שיא היסטורי של 250 מיליארד שקל. הדיווחים על העסקה הביאו לזינוק במניית טבע שהתחזקה ב-8.8%, ומשכה את מדד המעו"ף לירידות של 0.2%.

מדד ת"א 100 נותר סביב רמת הפתיחה, בעוד מדד הבנקים נחלש ב-0.4%. מדד הנפט והגז קפץ ב-1.6%, על רקע הדיון בממשלה היום בנושא מתווה הגז. מדד התקשורת ירד ב-0.8% ומדד נדל"ן נחלש ב-0.3%.

בנק ישראל פרסם אחר הצהריים את החלטת הריבית במשק לחודש אוגוסט. בהתאם למרבית ההערכות, הריבית נותרה ללא שינוי גם במהלך החודש הקרוב – והיא תישאר על רמה של 0.1%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן