המסחר בבורסה ננעל במגמה שלילית; עונת הדוחות הגיעה לסיומה

יום המסחר נפתח היום, על רקע המגמה המעורבת באסיה ובציפייה לפתיחת שבוע המסחר בעולם. כמה אירועים ריכזו את תשומת הלב של המשקיעים בחו"ל, ביניהם דוח התעסוקה בארה"ב ביום שישי, אשר ישפיע על החלטת הריבית של הפד, ופרסום החלטת הריבית של הבנק האירופאי המרכזי. בגזרה המקומית, עונת הדוחות הגיעה לסיומה היום, ומניות חברות הביטוח היו במוקד: כלל ביטוח עלתה ב-2.7%, הפניקס טיפסה ב-2.2%, מגדלה קפצה ב-2%, והראל סגרה את יום המסחר במגמה חיובית של 1.7%.

המסחר באירופה נפתח היום במגמה מעורבת גם כן, כאשר טורקיה והאיחוד האירופאי חתמו על הסכם היסטורי במסגרתו המדינה תבלום את זרם הפליטים המגיעים דרכה לאירופה, ובתמורה יתחדש המשא ומתן על הצטרפותה לגוש האירו, פטור מוויזות ו-3 מיליארד אירו. מדובר בהישג לטורקיה, לאור היחסים העכורים עם רוסיה.

משקיעים מרחבי העולם המשיכו להמתין גם היום, להחלטות מכריעות. במחלקת המחקר של FXCM ציינו הבוקר, כי "שבוע המסחר הקרוב יהיה עמוס באירועי מפתח: הנתון המרכזי השבוע יהיה דוח התעסוקה ביום שישי. נתון חיובי (מעל 200 אלף) יהיה "המסמר האחרון" בציפייה להעלאת הריבית בדצמבר. מנגד, נתון מאכזב עשוי לגרור גל של בריחה מהדולר ולסחרור של המטבע האמריקני כלפי מטה. אירועים משמעותיים נוספים, יהיו החלטות הריבית של הבנק המרכזי באירופה והבנק של שוויץ".

המסחר ברחוב אחוזת בית בתל אביב ננעל במגמה שלילית. מדד ת"א 25 ות"א 100 ירד ב-0.16%, ו-0.15% בהתאמה. מדד הבנקים נחלש ב-0.6%, מדד הנפט והגז ירד ב-0.1%, ואילו מדדי התקשורת והנדלן הראו עלייה של 1.1% ו-0.6% בהתאמה.

עונת הדוחות: חברת הפניקס שנרכשה ע"י פוסון הסינית וקיבלה את תמיכת הממונה על הביטוח באוצר, דורית סלינגר, לעסקה – עלתה ב-2.2%, והובילה לעליות גם אצל מתחרותיה: כלל קפצה ב-2.7%, מגדל סגרה את יום המסחר בעלייה של 2% והראל עלתה ב-1.7%. חברת מיטרוניקס רשמה גידול של 18.4% ברבעון השלישי ומכירותיה הסתכמו ב-417.5 מיליון שקלים. הרווח הנקי צמח במעט מזהו המקביל ברבעון אשתקד, כאשר ננעל על 73 מיליון שקלים לערך. את יום המסחר סיימה החברה בזינוק של 5.3%. רמי לוי סגר את יום המסחר בצלילה של 5% בקירוב למניית החברה, על רקע הדוחות הרבעוניים. חרף עלייה בהכנסות, נרשם הפסד של 16 מיליון שקלים ברווח הנקי. קבוצת אשטרום רשמה ירידה בהכנסות ברבעון השלישי לעומת אשתקד. גם חברת דור אלון הראתה ירידה בהכנסותיה לרבעון השלישי, לעומת השנה שעברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן