המסחר בבורסה ננעל בעליות קלות על רקע פיצוץ השיחות בין יוון לגוש היורו

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים קלות, על רקע פתיחה שלילית בוול סטריט, ונעילה חיובית בתל אביב אתמול כשהמדדים המרכזיים זינקו בחדות על רקע פרסום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיו התוצר במשק זינק ב-7.2% במהלך הרבעון האחרון של השנה החולפת. 

אתמול בלילה התקיימה, כזכור, פגישה נוספת בסבב השיחות אשר מקיימים שרי האוצר של מדינות גוש היורו עם מקבילם היווני, אך פעם נוספת השיחות הגיעו למבוי סתום, כך על פי הדיווחים, כשהנציגים היוונים מסרבים לדון אודות המשך צעדי הצנע במדינה כתנאי להמשך חבילות הסיוע אשר מעניקות מדינות הגוש ליוון בתקופה האחרונה. נציגי הממשלה היוונית החדשה כבר הכריזו כי יסרבו להמשך צעדי הצנע פעם נוספת, וכעת נראה כי היפרדותה של יוון מגוש היורו קרובה מתמיד.

הבורסה בתל אביב

כל אלו, כאמור, עמדו ברקע למסחר היום בתל אביב. מדד ת"א 25 עלה ב-0.1%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.1% ומדד הבנקים התחזק ב-1.4%, לאחר שאתמול זינק ב-2.9%. מדד התקשורת נחלש ב-1.1%, מדד הנדל"ן התלזק ב-0.1% ומדד הנפט והגז שטיפס אתמול ב-4.4% הוסיף לערכו 0.7%.

במוקד תשומת הלב עמדה היום מניית כלל ביוטכנולוגיה, שזינקה ב-9% על רקע הודעת החברה כי הגיעה להסכם עם חברת הייפריון. בכך מגיעה לסופה פרשת אנדרומדה, כשאנשי הייפריון האשימו את אנשי החברה כי פעלו לעיוות תוצאות ניסוי קליני שערכו. 

במחלקת המחקר של FXCM ישראל אמרו הבוקר כי "הגורמים המרכזיים להיחלשות הדולר ביממה האחרונה היו המשך העלייה במחירי הנפט ואהבת הסיכון בוול-סטריט. למעשה, אנו רואים בתקופה האחרונה זיקה בין התאוששות מחירי האנרגיה לבין הסנטימנט החיובי בוול-סטריט. למרות שבטווח הארוך יותר, ציפיות הריבית הגבוהות יותר על הדולר לעומת המטבעות המרכזיים האחרים אמורות לתחזק את מגמת העלייה של הדולר, בטווח הקרוב המשך התיקון החיובי של מחירי הנפט צפוי להכביד על הדולר".

"האירו-שקל קרס ביממה האחרונה יותר מ-5 אגורות ונפל שוב מתחת לרף 4.4, וזאת לאחר כישלון השיחות בין יוון לבין נושיה בבריסל", המשיכו. "אם היתה בימים האחרונים תקווה כי הצדדים יגיעו לפשרה, כרגע נראה כי הפער בין שני הצדדים גדול, וכי ממשלת יוון לא יכולה להסכים פוליטית להמשך מדיניות הצנע, ומנגד ראשי האיחוד האירופי לא יכולים להתפשר בעניין זה מחשש כי הדבר יוביל להתרופפות פיסקאלית במדינות נוספות. העצבנות במסחר באירו צפויה להיות גבוהה ככל שנתקרב למועד תשלום החוב הבא של יוון בסוף מרץ. כל עוד סימני השאלה בעינם האירו-שקל צפוי לעשות את דרכו לעבר השפל האחרון ב-4.35".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן