המסחר בבורסה ננעל בעליות קלות, פריון המשיכה לטפס

מגמה חיובית נרשמה היום במסחר בתל אביב, על רקע המגמה באסיה ועליות השערים שנרשמו אמש בוול סטריט. בעוד המשקיעים בעולם ממתינים בציפייה לאירועים מרכזיים השבוע, אצלנו עומדות במוקד המסחר מניות חברות הגז. 

בניו יורק נחתם אמש המסחר בעליות שערים, אך בשעה זו נרשמת מגמה מעורבת במדדים המרכזיים על רקע ציפיית המשקיעים ברחבי העולם לשורת אירועים מרכזיים אשר יתרחשו בימים הקרובים. היום יתחילו אותם אירועים כשנגידת הפד ג'נט ילן תנאם, והמשקיעים יתורו בדבריה אחר רמזים למועד תחילת העלאת הריבית במשק האמריקאי. מחר תפורסם החלטת הריבית באירופה, ובהמשך מצפים המשקיעים לפרסום דו"ח התעסוקה בארה"ב לחודש החולף. 

כל זאת עמד, כאמור, ברקע למסחר אצלנו, אשר ננעל היום במגמה חיובית קלה. מדד ת"א 25 התחזק היום ב-0.2%, מדד ת"א עלה ב-0.3% ומדד הבנקים נחלש ב-0.4%. מדד התקשורת איבד 1.2% מערכו, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.4% ומדד הנפט והגז עלה ב-0.5%.

מניית סלקום טיפסה היום ב-0.9% בעקבות פירוק מאות האנטנות של גולן טלקום – באישור משרד התקשורת. כזכור, סלקום הודיעה על רכישת גולן טלקום לאחרונה, והאחרונה פירקה את האנטנות במטרה לחסוך כסף רב. החברה הסבירה כי נקטה בצעד זה לאחר שהסכם שיתוף הרשתות שלה עם סלקום לא אושר, ולכן היא הודיעה על מכירתה.

מניות שותפויות הגז בלטו גם היום, לאור המשך הדיונים בוועדת הכלכלה. אתמול הודיעה קרנית פלוג על תמיכת בנק ישראל במוותה הגז, ואילו היום הועברה עליו ביקורת מצד השר להגנת הסביבה, אבי גבאי. גם מניית פריון הוסיפה לרכז תשומת לב, לאחר שאתמול דיווחה על רכישת חברת "אנדרטון" האמריקאית עבור 180 מיליון דולר. היום הוסיפה מניית החברה להתחזק, והוסיפה 6.2% לערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן