המסחר בבורסה ננעל בעליות שערים; אי.די.בי פתוח המריאה ב-45%

על רקע נעילה מעורבת בוול סטריט ביום שישי, המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים. שבוע המסחר האחרון בוול סטריט נרשם כשבוע המסחר הטוב ביותר מאז תחילת השנה.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.3% ומדד ת"א 100 טיפס ב-0.1%. מדד הבנקים הוסיף 0.7% לערכו, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.5% ומדד התקשורת טיפס ב-0.3%. מדד הנפט והגז עלה ב-2%.

קבוצת דלק וחברת הבת הפניקס חתמו על מזכר הבנות עם חברת הביטוח האמריקאית AmTrust למכירת 47.5% ממניות דלק בקבוצת הפניקס תמורת כ-1.65 מיליארד שקל. מניית דלק עלתה היום ב-1.4% ומניית הפניקס התחזקה ב-0.4%. כזכור, מוקדם יותר החודש בוטלה עסקת המכירה של הפניקס לפוסון הסינית.

מניית אי.די.בי פתוח טסה 45% לאחר שדווח כי בעלת השליטה בחברה, דולפין של אדוארדו אלשטיין, שוקלת למחוק אותה מהמסחר בבורסה.

מניית ויליפוד, שירדה בשבוע שעבר לאחר שבעלי החברה, גריגורי גורטובוי, נחשד כי הבריח כספים מהחברה, קפצה היום ב-4.6%. על פי החשד גורטובוי, שנחקר בשבוע שעבר ברשות לניירות ערך, ביצע את העבירה החל משנת 2013 ועד לימים האחרונים.

עוד ברקע למסחר, התנודתיות במחירי הנפט נמשכה גם ביום שישי – כמו גם ההשפעה על המסחר בוול סטריט. בשבוע שעבר פורסמו פרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה בה הביעו בכירים חשש מפגיעה בכלכלת ארה"ב. לפני כן העידה יו"ר הפד ג'נט ילן בפני הקונגרס האמריקאי ונשמעה פסימית. מדבריה ניתן היה להבין שלא סביר שהפד יחתוך כעת את הריבית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן