המסחר בוול סטריט ננעל בירידות; מניית אפל שוב נחלשה

המסחר בוול סטריט ננעל היום בירידות על רקע הורדת התחזית של קרן המטבע העולמי. מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.8%, ה-S&P 500 רשם ירידה של 1% ומדד הנאסד"ק איבד 1.5% מערכו. מניית אפל ממשיכה לאבד מערכה ולאחר שכבר חצתה את רף 700 הדולרים ירדה היום ל-635.85 דולרים בלבד.

הבחירות לנשיאות ארצות הברית תמשכנה לרחף בחודש הקרוב מעל המסחר בוול סטריט, כאשר משקיעים רבים מייחסים לתוצאות השפעה מכרעת על מגוון חוקים וצעדים שנעשים בסוף כל שנה בכדי לצמצם את היקף הגרעון התקציבי של המדינה. כמו כן, תשפיע עונת הדוחות של הרבעון השלישי שצפויה להתחיל בקרוב גם היא על הבורסות האמריקאיות. 

הבורסות באירופה ננעלו גם הן במגמה שלילית כאשר הבורסה בלונדון ירדה בשיעור של 0.5%, בורסת פריס נחלשה ב-0.7% על רקע המהומות בבירה הצרפתית ובורסת פרנקפורט איבדה 0.8% מערכה.

ממתינים לבחירות – וול סטריט | צילום: אופיר פרימט

המסחר התנהל היום על רקע עדכון התחזית של קרן המטבע העולמי. הבוקר הורידה הקרן את תחזית הצמיחה של הכלכלה העולמית ב-0.2% וכעת היא עומדת על 3.3%. בנוסף הורידה הקרן גם את תחזית הצמיחה לשנת 2013 ב-0.3%, ל-3.6%. כלכלני הקרן קראו למנהיגי אירופה וארה"ב לעמוד בהתחייבויות שלקחו על עצמם ולהנהיג מדיניות כלכלית אחראית על מנת למנוע ירידה נוספת בצמיחה.

בנוסף, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הגיעה היום לביקור ראשון באתונה מאז שנת 2009. קבלת הפנים שקיבלה מאזרחי יוון לא הייתה נעימה במיוחד, בלשון המעטה: יוונים רבים האשימו את מרקל במצב הקשה שנוצר כתוצאה ממדיניות הצנע של ממשלת יוון בשלוש השנים האחרונות, מדיניות שהונהגה על מנת לקבל את כספי החילוץ מהאיחוד האירופי. אלפים הפגינו נגד הקנצלרית באתונה, והמשטרה היוונית ירתה גז מדמיע כדי להדוף את המפגינים.

"היא לא באה לתמוך ביוון, אשר קרסה הודות למדיניותה הקשוחה, היא באה כדי לשמר את השחיתות והאטימות שהביאו את המדינה למצבה הנוכחי", אמרה מנהיגת האופוזיציה אלכסיס טסיפראס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן