המסחר בוול סטריט ננעל בירידות; פייסבוק איבדה 3.8% מערכה

לאחר יומיים של פגרה מאונס בשל ההוריקן סנדי, אשר שיתק כמה ערים מרכזית בחוף המזרחי של ארצות הברית, בינהן ניו יורק, ננעל היום המסחר בבורסת וול סטריט במגמה שלילית. לרווחת המשקיעים התנהל יום המסחר האחרון של החודש ללא תקלות כשגנרטורים מחליפים את מערכות החשמל המנותקות. סוחרים רבים לא היו מסוגלים כלל להגיע למשרדיהם או לעבודתם בגלל הפסקות חשמל נרחבות ותחבורה ציבורית מוגבלת ברחבי האזור.   

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.1% ובסך הכל ב-2.5% בחודש אוקטובר, מדד הנאסדק רשם ירידה של 0.4% (וב-4.5% בסיכומו של חודש) ומדד ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הפתיחה.

במוקד המסחר עמדו מחירי מניות קמעוניות הקשורות בשיפוץ הבתים לאחר הזנק שגרמה הסופה, חברות הביטוח, מחירי הדירות אשר עלו בחודש אוגוסט על פי מדד קייס-שילר ב-2% לעומת החודש המקביל אשתקד, ונתוני האבטלה אשר יפורסמו ביום שישי ויהוו את הדו"ח האחרון לפני הבחירות לנשיאות. מניית אפל ריכזה עניין לאחר שנודע כי שני בכירים בה יסיימו בקרוב את תפקידם.

234 מיליון מניות ששוחררו שלשום מהגבלת חסימה משכו היום את מניית פייסבוק לירידה של 3.8%. בתקופה הקרובה תשוחררנה יותר ממיליארד מניות של פייסבוק מהגבלת החסימה, מה שיאפשר למחזיקים בהן למכור אותן. רבות ממניות אלו שייכות לעובדי החברה, שקיבלו אותן כתגמול בנוסף לשכר, ועפ"י הדיווחים לא יהיה זה הימור גדול מדי להעריך כי ברגע שהמניות ישוחררו מחסימה, יבצעו העובדים גל של מכירות, מה שיפעיל לחץ נוסף על המניה. 777 מיליון מניות נוספות תשתחררנה ב-14 בנובמבר ו-47 מיליון במאי 2013.

צילום: ingimage/A.S.A.P 

מניית חברת אפל נחלשה ב-1.4% לאחר שהמנכ"ל טים קוק פיטר שלשום את אחראי התוכנה של מכשיריה הניידים של החברה (טלפונים וטאבלטים), סקוט פורסטול, בצעד שכלל גם את הדחתו של ראש חטיבת החנויות הקמעונאיות, ג'ון ברואט.

מניית פוטאש, אשר היום פורסם כי חברת כיל שוקלת להתמזג עמה, התחזקה ב-0.6%. בהודעה שפרסמה היום החברה לישראל לבורסה נאמר כי החברה מאשרת כי "מעת לעת, לאורך השנים, החברה בוחנת אסטרטגית את שאלת אופן החזקתה בנכסיה השונים, לרבות בכיל. החברה מאשרת כי ידוע לה שפוטאש הקנדית נמצאת במגעים עם רשויות ממשלה שונות. נושאי משרה בכירים בחברה מלווים את מגעי פוטאש עם ממשלת ישראל". מחר צויה מניית טבע הדואלית לרסם את דוחותיה טרם תחילת המסחר בוול סטריט.

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה חיובית כשמדד שנחאי התחזק ב-0.3%, ומדדי הניקיי וההנג סנג הוסיפו 1% לערכן. בורסות אירופה ננעלו לעומת זאת במגמה שלילית, כשבורסת לונדון נחלשת ב-0.9%, בורסת פריס מאבדת 0.3% מערכה ובורסת פרנקפורט ננעלת סביב רמות הפתיחה.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן