המסחר בת"א ננעל במגמה שלילית; אלביט מערכות עלתה ב-3.5%

המסחר בת"א ננעל בירידות שערים על רקע המגמה השלילית בעולם ופתיחה שלילית גם הוול סטריט. מדד ת"א 25 ירד ב-0.2%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.4% ומדד הבנקים איבד 0.7% מערכו. מדד הנפט והגז נפל ב-2.6% בעקבות ידיעות על ביטול עסקת הגז עם ירדן, מדד התקשורת התחזק ב-1.2% ומדד הנדל"ן איבד 1.4% מערכו.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "לאחר שבועיים של דשדוש בשל חופשות חג המולד וראש השנה האזרחית, שבוע המסחר הראשון של 2015 יוצא לדרך, ונפחי המסחר צפויים לחזור בימים הקרובים לרמות הנורמליות. השנה נפתחת כשיחסי הכוחות בין הדולר לבין השקל ברורים למדי. בשעה שמדד הדולר נסחר בעולם ברמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2005, השקל נועל חודש שישי ברציפות של ירידה למול הדולר. בשוק המט"ח, הגורם הראשי שמכתיב את תנועת הצמדים הוא צפי הריביות, ובשעה שהבנק הפדרלי צפוי להתחיל השנה בהעלאות ריבית, כאשר השאלה היחידה שנותרה פתוחה היא מתי ובכמה, בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ברמת אפס לאורך מרבית שנת 2015, אם לא כולה. הצפי בגזרת הריבית משקף למעשה את הפער בתחזית הצמיחה בין המשק האמריקני המתאושש לבין המשק הישראלי המקרטע".

מניות במוקד

אלביט מערכות הודיעה כי קיבלה חוזה בהיקף 100 מיליון דולר לרכישת 6 מטוסי כיבוי ולהפעלת טייסת כיבוי אש חדשה, שתכלול 14 עשרה מטוסים בסה"כ. החוזה יפרס על פני 8 שנים ויכלול גם תשלום עבור שעות טיסה, שדרוג תשתיות, תחזוקה, הפעלת מנחתים, טיפול בחומרים מעכבי בעירה והיבטים נוספים של הפעלת הטייסת. מניית אלביט מערכות זינקה ב-3.5%. 

פרטנר שהודיעה אתמול על מבצע בלתי מוגבל בזמן תחת חברת הבת, 012 מובייל, צנחה היום ב-5%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן