המסחר בתל אביב ננעל ביציבות

היום הראשון לשבוע למסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שערים קלות, על רקע מסחר במגמה מעורבת בעולם ולמרות הנעילה השלילית בוול סטריט ביום שישי.

מדד ת"א 25 עלה בשעה זו ב-0.1% ומדד ת"א 100 נותר סביר רמת הפתיחה. מדד הבנקים הוסיף 0.5% לערכו, מדד התקשורת התחזק ב-1.2% ומדד הנדל"ן הוסיף 0.7% לערכו. מדד הנפט והגז עלה ב-0.5%.

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי האחרון בירידות שערים, על רקע עונות הדוחות ופרסום מדד עלות העבודה בארה"ב. מהנתונים עלה כי ברבעון השני חלה האטה חדה בצמיחה, ולכן סביר מאוד כי הפד לא יעלה את שיעורי הריבית בקרוב. הירידות בוול סטריט נרשמו גם על רקע דוחות מאכזבים של חברות האנרגיה האמריקאיות, בעקבות השפל במחירי הנפט.

בחודש יולי ירד מחיר הנפט לרמה הנמוכה ביותר מאז 2008, השנה בה היה המשבר הפיננסי הגדול. בשעה זו המחיר עומד על 46.8 דולר לחבית, והמגמה השלילית צפוי להימשך.

מניית טבע המשיכה להיות במוקד, לאחר שבתחילת השבוע שעבר הודיעה על עסקת הענק לרכישת חברת אלרגן. ביום חמישי פרסמה טבע את הדוחות הרבעוניים שלה, ומנייתה נחלשה. ביום שישי הודיעה החברה כי גייסה מימון בסך 34 מיליארד דולר כדי לבצע את רכישת אלרגן, וכי 10 בנקים הודיעו לה כי התחייבו לשם כך. מניית טבע ירדה ב-1.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן