המסחר בתל אביב ננעל במגמה חיובית

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה חיובית על רקע ירידות השערים שנרשמו בוול סטריט. בשוויץ דיווחו הלילה הרוסים והאיראנים כי הושגו הסכמות בין איראן והמעצמות בשיחות הגרעין, אך מנגד, דיפלומטים מערביים מכחישים את הדיווחים.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מעריך בסקירתו השבועית כי "פריצת דרך במשא ומתן מול איראן ואפשרות לחתימה על הסכם עשויים לספק לשווקים את הטריגר לעליות שהם מחפשים. הסכם עם איראן שווה מאות מיליארדים למערב, אבל לא רק. אם רצינו סיבה מדוע השווקים באירופה ובארה"ב יהפכו יקרים יותר – זו עשויה להיות הסיבה".

"רמת המכפילים בשווקים אינה זולה. אחרי חודשים של המלצות שוריות שהתרכזו בעיקר באירופה וסין, רמת המחירים נראית קצת גבוהה מדי. הסכם עם איראן יהיה טריגר חיובי לשווקים – אבל לטווח קצר. מדובר בסחיטה אולי אחרונה של הלימון בשלב זה. הסכם עם איראן והקלה משמעותית של הסנקציות שווים מאות מיליארדים עבור המערב, ובעיקר עבור אירופה. היום, כאשר גם אירופה נחשבת לזולה יותר (אירו חלש), המשמעות היא שוק פוטנציאלי של יותר מ-80 מיליון איש שבעיקר צמאים למוצרים מהמערב". בנוגע למחירי הנפט, מעריך חברון כי "מחירי הנפט בעולם עשויים לקרוס מחדש במידה שייחתם הסכם עם איראן".


בורסה בתל אביב

בתל אביב מדד ת"א 25 עלה ב-0.3%, מדד ת"א 100 התחזק בשיעור דומה ומדד הבנקים זינק ב-1.3%. מדד התקשורת התחזק ב-0.6%, מדד הנדל"ן טיפס ב-1.2% ומדד הנפט והגז הוסיף לערכו 1.6%. מניית לאומי זינקה ב-1.3% לאחר פרסום הדוחות אתמול, לפיהם ירדו רווחי הבנק מ-1.98 מיליארד שקל ב-2013, ל-1.5 מיליארד ב-2014.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן