המסחר בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, מדד ת"א 25 קבע שיא נוסף

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה מעורבת על רקע עליות השערים שנרשמו אמש בוול סטריט וכאשר עיני העולם כולו מופנות אל ז'נבה, שם מכונסות המעצמות ואיראן במטרה להגיע להסכם במהלך השעות הקרובות. גם היום המתינו המשקיעים לדיווחים אודות התקדמות המגעים, אך נכון לשעה זו עדיין אין כל דיווח רשמי בנושא. בנוסף, שורה של נתוני מאקרו מאכזבים משפיעים בשעה זו על המסחר בבורסה בניו יורק, שם נרשמות ירידות שערים קלות.

אך למרות המגמה השלילית בוול סטריט, בבורסה בתל אביב ננעל היום המסחר במגמה מעורבת. מדד ת"א 25 התחזק ב-0.4% ומדד ת"א 100 טיפס ב-0.2%, בעוד מדד הבנקים הוסיף 0.7% לערכו. מדד התקשורת נחלש ב-1%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.1% ומדד הנפט והגז ירד ב-1.6%. לאחר ההתחזקות היום, רשם מדד ת"א 25 שיא חדש, כשבמהלך הרבעון הראשון של השנה הוא הוסיף כבר 11% לערכו. חודש מרץ הסתיים היום כחודש מצוין למדד, אשר התחזק במהלך החודש החוף ב-6.5%. 



חברת התרופות טבע, שהודיעה אתמול על רכישתה של חברת התרופות האמריקאית אוספקס תמורת 3.5 מיליארד דולר, עלתה אתמול בניו יורק ב-0.9%. היום התחזקה המנייה גם בבורסה בתל אביב, והוסיפה לערכה 0.9%. מנגד, קבוצת דלק, שדיווחה אתמול על הפסד בהיקף של 765 מיליון שקל במהלך שנת 2014, ושל 120 מיליון שקל ברבעון האחרון, נחלשה היום ואיבדה 1.9% מערכה.

במחלקת המסחר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי בזירה המקומית, קיים כעת בלבול בשוק לגבי הצעדים הבאים של בנק ישראל, כשלא ברור האם הצעדים הדרמטיים של הרחבה כמותית והורדת הריבית אל מתחת לאפס עדיין על הפרק. "בשוק יעקבו בעיקר אחר נתוני המקרו, הצמיחה והאינפלציה כדי לנסות לשער מה הסבירות שבנק ישראל ימשיך בקו המדיניות הנוכחי. בהיותו באמצע הטווח, כרגע קשה לראות טריגר שיגרום לדולר-שקל לפרוץ מעל 4 או לשבור מתחת ל-3.90. הפריצה מתוך הגבולות הללו תכתיב את המהלך המשמעותי הבא של הצמד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן