המסחר בתל אביב ננעל במגמה שלילית; מניות הבנקים במוקד

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים, על רקע הנעילה החיובית שאפיינה הבוקר את המסחר באסיה. הבורסה בוול סטריט נפתחה לפני שעה קלה בעליות, כשברקע ניצב השינוי בדעת הקהל הבריטית לגבי משאל העם שייערך ביום חמישי.

המדדים ת"א 25, ת"א 100 והנדל"ן ירדו ב-0.1%. מדד הבנקים ירד ב-0.7%, מדד הנפט והגז עלה ב-1.6% ומדד התקשורת איבד 0.5% מערכו.

החלטתה של המפקחת על הבנקים, חדווה בר, ממשיכה להשפיע על המסחר במניות הבנקים. מניית הפועלים איבדה 0.8% מערכה, ומניית לאומי ירדה ב-0.3%. זאת על רקע החלטתה של בר לאפשר לגופים המוסדיים להגביר את חשיפתם למניות הבנקים.

בעולם, משאל העם בבריטניה משפיע על השווקים, כאשר אתמול נרשם יום מסחר תנודתי שהוכתב על ידי הסקרים האחרונים בבריטניה – שמצביעים כעת לטובת התומכים בהישארות המדינה באיחוד האירופי. "בשוק מקווים כי המומנטום הזה יימשך עד ליום המשאל, וכי העם הבריטי יבחר בסופו של דבר להישאר באיחוד", ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM‏ ישראל. בתגובה לשינוי בדעת הקהל הבריטית זינקו אמש נכסי הסיכון כדוגמת המניות והסחורות, זאת על חשבון נכסי המקלט הבטוח, בהם הין היפני ואגרות החוב הממשלתיות.

בארה"ב ממתינים המשקיעים לעדותה החצי שנתית של יו"ר הפררל ריזרב, ג'נט ילן, במהלכה תשיב ילן על שאלות בנוגע למדיניות המוניטרית של הפד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן