המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים, מדד ת"א 25 זינק ב-1.2%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה חיובית על רקע עליות השערים אשר נרשמו בוול סטריט בסוף השבוע, כאשר מדד ה-S&P500  נמצא במרחק של 0.5% מנקודת שיא היסטורית. השווקים ימשיכו לעקוב אחר התפתחות המשא ומתן על חתימת הסכם הגרעין בין המערב ואיראן, שצפוי להסתיים מחרתיים. כמו כן, עיני העולם נשואות אל עבר תימן, שם חידשה הקואליציה הערבית את התקיפות האוויריות בסוף השבוע. 

היום, כאמור, ננעל המסחר בעליות שערים. מדד ת"א 25 זינק ב-1.2%, מדד ת"א 100 הוסיף לערכו 1% ומדד הבנקים עלה ב-1.1%. מדד הנפט והגז ירד ב-0.4%, מדד התקשורת איבד גם הוא 0.4% מערכו ומדד הנדל"ן התחזק ב-0.8%.

איילת ניר, הכלכלנית הראשית של בית ההשקעות יצירות ציינה הבוקר: "נתונים שהתפרסמו לאחרונה מצביעים על המשך צמיחה של המשק הישראלי בקצב התואם את זה של 2014, כלומר, ללא סימנים להידרדרות ברמת הפעילות הכלכלית. בין אלו ניתן למצוא את הפרסום מיום חמישי האחרון לפיו שיעור האבטלה במשק ירד בפברואר לרמה של 5.3% לעומת 5.6% בינואר".

"עם זאת, נראה כי בבנק ישראל מוסיפים לחשוש מפני הידרדרות עתידית ברמת הפעילות הכלכלית ובקצב האינפלציה, גם אם אין להן סימנים כיום, בשל השפעת התחזקות השקל על היצוא ועל המחירים במשק. התגובה החדה בשבוע האחרון להחלטת הבנק להותיר את הריבית על כנה, אילצה את הבנק להתערב במסחר במט"ח, כחלק מהמדיניות עליה הכריז באוגוסט 2009, לפיה הבנק יפעל בשוק המט"ח "במקרה של תנודות חריגות בשער החליפין אשר אינן תואמות את התנאים הכלכליים הבסיסיים או כאשר שוק המט"ח אינו מתפקד כיאות. האם תופחת הריבית במהלך החודשים הקרובים? – הנושא טרם הוסר משולחן הועדה, אך אנו מוסיפים להעריך כי בבנק ישראל יעדיפו להמתין ולבחון האם המדדים הקרובים אכן יצליחו למשוך את האינפלציה כלפי מעלה, לפני שינקטו בצעדים נוספים".

טאואר חזרה להיסחר בת"א עם פער חיובי, והיא עלתה היום ב-3.8%. טבע לעומתה חזרה עם פער שלילי וירדה ב-0.1%, בעו דמניית אסם הוסיפה 2.3% לערכה על רקע דו"חות הסיכום הרבעוניים שפרסמה, מהם עולה כי החברה רשמה הכנסות בגובה 4.25 מיליארד שקל בשנה החולפת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן