המסחר ננעל בעליות; ממד התקשורת זינק ב-8%

הבורסה בתל אביב ננעלה במגמה חיובית על רקע עליות השערים בוול סטריט, ההתפתחויות בענף התקשורת עם עצירת מבצעיהן של גולן והוט מובייל, וכן התוכניות הכלכליות שהציגו היום הן המחנה הציוני והן מפלגת כולנו של משה כחלון. 

כאמור המדדים המרכזיים עולים לפי שעה, כאשר מדד ת"א 25 עלה ב-0.6%, מדד ת"א 100 הוסיף 0.7% לערכו ומדד הבנקים נחלש ב-0.7% על רקע תוכניותיהם של משה כחלון ומנואל טרכטנברג להגדלת התחרות בין הבנקים. מדד התקשורת זינק ב-8%, מדד הנפט והגז איבד 0.7% מערכו ומדד הנדל"ן עלה ב-1.8%.

מניות חברות התקשורת רשמו היום עליות חדות על לאחר שגולן והוט מובייל עצרו את המבצעים שלהן שהרעידו את השוק בתקופה האחרונה. סלקום עלתה ב-11.1%, פרטנר עלתה ב-12.7% ובזק התחזקה ב-7.2%.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך לדשדש באמצע הטווח שבין 3.90 ל-3.95. לפי שעה, אין טריגרים מספיק חזקים בגזרה המקומית העולמית שיניעו פריצה מתוך הטווח. לאחר נתוני התמ"ג המאכזבים שפורסמו ביום שישי בארצות הברית, בשוק עוקבים מקרוב אחר הנתונים הכלכליים העדכניים המגיעים מארצות הברית, וזאת כדי לאמוד את קצב ההתאוששות של כלכלת ארצות הברית. ישנה זיקה ישירה בין טיב הנתונים הכלכליים לבין ציפיות הריבית על הדולר". אם נראה את המשך הנסיגה של הכלכלה האמריקנית, הסוחרים צפויים לתמחר פחות העלאות ריבית והדולר צפוי להיחלש.

"בהקשר זה, דוח התעסוקה שיתפרסם ביום שישי הקרוב בארצות הברית עשוי להכתיב את התנועה של הדולר בטווח הקרוב. מלבד זה, ערכו של הדולר גם מושפע מאוד מהתנודתיות ביתר הנכסים המרכזיים בשוק – הנפט, האירו, הין, הפרנק. בימים האחרונים, סימני התיקון במחיר הנפט וההתייצבות של האירו והין מכבידים על הדולר. אם נראה את המשך התיקון בנפט הדבר יקזז במידה מסוימת את כוחו של הדולר, וזאת מעצם הצימוד בין שני הנכסים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן