המסלקה הפנסיונית יוצאת לדרך: "הופכים את שוק החיסכון לדיגיטלי"

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון, פרופ' עודד שריג, יחד עם חברת סוויפטנס מבית נס טכנולוגיות הכריזו היום על הפעלת המסלקה הפנסיונית.

המסלקה תשדרג את שיפור הנגישות למידע והיא תציג נתונים מלאים על חסכונות פנסיוניים לחוסכים ותאפשר ניוד חסכונות בין גופים שונים באמינות ובמהירות. המסלקה כמו כן מיועדת להטיב עם חברות הביטוח וקרנות הפנסיה ותייעל את תהליכי העבודה בחברות אלו תשדרג את הייעוץ הפנסיוני הניתן לחוסכים באמצעות מידע זמין שיועבר מחברות הביטוח וקרנות הפנסיה על לקוחותיהם.

באוצר מציינים כי המעבר לשוק הדיגטלי יעשה בצורה מבוקרת. בשלב ראשון (28 ביוני 2013)  יועצים פנסיונים וסוכני ביטוח יקבלו מידע על מוצרי ביטוח מנהלים פנסיה וגמל של לקוחותיהם מחברות ביטוח גמל ופנסיה.

בשלב שני (בעוד כשנה) יקבלו החוסכים מידע אודות מוצרי פנסיה וגמל ישירות מהמערכת. בעוד כשנה וחצי, יוכלו החוסכים, סוכני הביטוח והיועצים להפקיד כספים ולהעביר כספים בין המוצרים השונים ואילו בשלב הרביעי המעסיקים יפקידו את תשלומי הפנסיה לעובדיהם דרך המסלקה.


עודד שריג | צילום: יח"צ

"אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון מוביל מהלך להפיכת שוק החיסכון הפנסיוני לדיגיטלי ומודרני. המסלקה תאפשר את הפיכת החזון למציאות, תשפר את השירות לחוסכים ותפחית עלויות תפעול", אמר פרופ' עודד שריג. 

סגן האוצר, מיקי לוי, הוסיף כי : "הקמת המסלקה היא צעד חשוב שיתרום ליצירת שוק תחרותי. המהלך משקף את מחויבות משרד האוצר לוודא שכספי הפנסיה של החוסכים ינוהלו באופן יעיל ושקוף".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן