המפכ"ל לשעבר רפי פלד הורשע בעבירות גניבה ובהפרת אמונים

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, הרשיע היום את מפכ"ל המשטרה לשעבר, רפי פלד, בעבירות של מרמה והפרת אמונים, עבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך ועבירות של מנהלים ועובדים בתאגיד. כל זאת במסגרת פרשת פלד-גבעוני אשר עוררה סערה בעת שנחשפה ב-2002.

יחד עמו הורשעו הנאשמים האחרים בפרשה, אריה גבעוני, דוד הבי והיועץ הפיננסי טל יגרמן, בעבירות של גניבה, עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד ומרמה והפרת אמונים.
הרקע לפרשה הוא מהלך בזק שביצעו הנאשמים, במהלכו השתלטו על לא פחות מ-8 חברות ציבוריות בתוך מספר חודשים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

את מסע הרכישות ביצעה הקבוצה בעזרת מינוף משמעותי באמצעות אשראי בנקאי. כאשר הגיעה השעה לפדות את ההלוואות שניטלו לצורך ההשתלטות על החברות ציבוריות, נעשה שימוש בכספן של החברות באופן שנבחן בהכרעת הדין.

"המערכת הכספית הפרטית בין בעלי השליטה ליגרמן יצרה אצל כל אחד מהם 'עניין אישי' בעסקאות שבין החברות הציבוריות לבין יגרמן או קדי", נכתב בהכרעת הדין. "התמונה אשר מצטיירת באופן ברור מהראיות היא של מערכת-יחסים פיננסית עמוקה, מורכבת, משמעותית ומתמשכת, בין בעלי השליטה לבין יגרמן, אשר מתבססת הן על רקע עסקי והן על רקע אישי. מערכת זו, אשר יצרה התחשבנויות רבות ורחבות-היקף בין הצדדים, יצרה כשלעצמה עניין אישי לבעלי השליטה".

השופט מוסיף כי אף אם לא הייתה הסכמה כתובה ומפורשת בין פלד, גבעוני והבי, לפיה יפעלו בשיתוף פעולה ובצורה מוסכמת בניהול חברות הקבוצה, בית המשפט מצא כי בפועל שיתוף פעולה כזה היה גם היה. שכן, לפי כל אחד מהנאשמים הרלוונטיים עצמם, מי שקיבלו את ההחלטות והתוו את מדיניות הניהול של החברות היו יגרמן והנאשמים האחרים.

"הנאשמים עשו שימוש ציני בכספי חברות ציבוריות על מנת לממן את תוכניתם להקים קונגלומרט סינרגטי של חברות בתחום הבנייה", כתב כבוב. "בעצם כוונתם להקים קבוצת חברות מצליחה אין פסול כמובן – אולם בדרכם לעשות כן, לא בחלו הנאשמים באמצעים, והעבירו עשרות מיליוני שקלים לכיסוי התחייבויותיהם – ללא שמץ של הליך תקין – ומתוך כוונה מוצהרת להותיר את בעלי המניות מן הציבור מחוץ למעגל מקבלי ההחלטות ומחוץ למעגל הנהנים מהכספים שחולקו לבעלי השליטה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן