המפץ הגדול של גוגל: מקימה חברת החזקות חדשה בשם "אלפבית", גוגל והחטיבות יהפכו לחברות בת

חברת הענק גוגל הטילה הלילה פצצה חסרת תקדים כשהכריזה על אחד המהלכים הדרמטיים ביותר בעולם האינטרנט בשנים האחרונות. אחד ממייסדי החברה, לארי פייג', חשף בבלוג שלו כי החברה תקים חברת גג חדשה תחת השם "אלפבית", אשר תשמש כחברת החזקות אשר תחזיק, בין היתר, גם בחברת גוגל. כל מניות גוגל, הסביר, יעברו באופן אוטומטי לחברת האם החדשה.

אז מי עוד צפויות להתכנס תחת ענפי "אלפבית"? בשלב הראשוני, חברת גוגל תמשיך לרכז את פעילויות חטיבות אנדרואיד, יוטיוב, ג'ימייל, גוגל מפות וכו', בעוד החברות אשר יופרדו ממנה יהיו זרועות ההשקעה של גוגל (גוגל קפיטל וגוגל ונצ'רס) וחברות אשר נרכשו לאחרונה דוגמת קליקו (החברה אשר שואפת להאריך את חיינו על פני האדמה), ספקית האינטרנט פיבר, חברת "הבית החכם" נסט וכו'. בסופו של התהליך, כך נראה, גם יועברו פעילויות החטיבות השונות (דוגמת אנדרואיד, יוטיוב ואחרות) וחברת גוגל תשוב ליעודה המקורי – ותתעסק בתחום החיפוש ברשת בלבד. 

כחלק מהמההלך ימונה לתפקיד מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'יי, אשר משמש כיום כסין נשיא החברה. פייג', מנכ"ל גוגל הנוכחי, יהפוך להיות מנכ"ל החברה החדשה, כשברין ישמש כנשיא אלפבית.

מנכ"ל "אלפבית", פייג' | צילום: thinkstockphotos

מדובר, כאמור, ב"מפץ גדול" של ממש שכן לא בכל יום אחת החברות הגדולות בעולם משנה את פניה באופן דרסטי כל כך – ועוד בהפתעה מוחלטת. מעניין יהיה לראות כיצד יגיבו למהלך המשקיעים, כשמניית החברה תעמוד היום במוקד תשומת הלב במסחר בוול סטריט. בארה"ב כבר מסבירים כי המהלך מצביע על כוונתה של גוגל להמשיך ולפתח עוד חברות טכנולוגיות הפועלות במגוון רחב של תחומים – הרבה מעבר לתחום החיפוש, בו התחילה חברת הענק את דרכה.

"לאורך זמן, אנו מתרגלים לעשות את אותו הדבר, זה הדבר הנוח ביותר", כתב פייג'. "אבל בתעשייה הטכנולוגית אסור לחברות המובילות להרגיש יותר מדי בנוח אם הן רוצות להישאר רלוונטיות. לכן אנחנו מקימים היום חברה חדשה, בשם אלפבית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן