המצב הביטחוני לא הרתיע: מומחי השקעות מכל העולם הגיעו לועידת SOHN בתל אביב

אחת מועידות שוק ההון היוקרתיות בעולם, ועידת SOHN, התכנסה לראשונה בתל-אביב, במרכז הכנסים של הבורסה לניירות ערך בתל אביב, בהשתתפות מומחים מוערכים מרחבי העולם.

מנהלי ההשקעות, שלא נרתעו מהמצב הביטחוני בארץ, סיפקו מספר המלצות לקהל הישראלי הרב שבא לשמוע אותם. בין היתר, המליץ פול זינגר, מייסד ונשיא של Elliott Management Corporation (סך נכסים מנוהלים של כ-27 מיליארד דולר) על השקעה בזהב; סטיוארט רודן, יושב הראש של Lansdowne Partners Ltd (סך נכסים מנוהלים של כ-16 מיליארד דולר), המליץ על נדל"ן גרמני ועל מניות Nike ו-Disney ופול מקנמרה, דירקטור להשקעות ב-Gam Holding AG (סך נכסים מנוהלים – כ-6 מיליארד דולר) המליץ על רכישת מטבעות כמו הריאל הברזילאי והפזו הקולומביאני.

אנדרו הרנשטיין, מייסד, שותף מנהל של Monarch Alternative Capital LP (סך נכסים מנוהלים של כ-5 מיליארד דולר) המליץ על רכישת אג"ח מדינה של פורטו-ריקו וסת' פישר, מייסד ומנהל השקעות ראשי של Oasis Management Company Ltd, אמר שהוא רואה פוטנציאל רב בהשקעה ביפן.

משתתפי הועידה | צילום: קובי קנטור

וועידת SOHN שנערכת מדי שנה בניו יורק וחוגגת השנה 20 שנה לייסודה, מייצרת כותרות שמזיזות שווקים: באמצע שנת 2008 קרא דיוויד איינהורן, מנהל קרן גרינלייט קפיטל, למכור ב"שורט" (מכירה בחסר) את מניות Lehman Brotherמאחר וטען שהחברה בסכנת קריסה כללית כתוצאה מפוזיציות ענקיות במשכנתאות סאב פריים. כעבור כמה חודשים Lehman Brother התמוטטה והביאה למשבר פיננסי עולמי שנמשך עד היום. איינהורן ומשקיעיו הרוויחו סכום עתק.

שנה לאחר מכן, על אותה במה, קרא ביל אקמן, מנהל קרן פרשינג סקוור, לקנות את מניית General Growth Properties שנסחרה באותו יום בפחות מדולר למניה, וכעבור שנה המניה עלתה פי 77.

אדי שפירא, יו"ר משותף SOHN Tel Aviv ובעל מניות ודירקטור בחברת האלגו הגדולה "פיינל", לקח על עצמו, יחד עם קבוצה של 10 חברים, לממן את הוועידה השנה ובשנים הבאות בכדי ליצור גשר בין שוק ההון בניו יורק, לונדון ותל אביב.

הכנסות הוועידה השנה הינן תרומה ל"מלאכיות הדממה" – העמותה לתסמונת רט בישראל, הפועלת למימון מחקרים רפואיים למציאת טיפול וריפוי לתסמונת רט. את העמותה ייסד כוכב הכדורסל לשעבר, עו"ד שמוליק זיסמן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן