המצוק מכביד: הבורסה ננעלה בירידות; בבילון ממשיכה לצנוח

המצוק הפיסקלי בארה"ב, אשר מעיב על המסחר בשוקי העולם, עמד במוקד גם בתל אביב, כאשר יום המסחר ננעל בירידות קלות, וזאת לאחר פתיחה שלילית ומהלך של מחיקת הירידות לקראת הסגירה.

מדד תל אביב 25 ננעל ביציבות, מדד תל אביב 100 רשם ירידה מתונה של 0.2%. מדד הבנקים דווקא טיפס ב-1% ואילו מדד הנפט והגז טיפס ב-0.4% על רקע הודעת שותפות תמר אמש לפיה דור אלון תרכוש מהשותפות גז ב-400 מיליון דולר.

צילום: IngImage A.S.A.P

באירופה פרסם אתמול הבנק המרכזי את תחזית הצמיחה שלו לגוש היורו, לפיה כלכלת האזור צפויה להתכווץ עוד יותר בשנת 2013 ושיפור במצב יחל רק בשנת 2014.

נושאים כלכליים ממשיכים לעמוד במוקד מערכת הבחירות, כאשר אתמול תקפו יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', ושר האוצר, יובל שטייניץ, איש את מדיניותה הכלכלית של המפלגה המתחרה. "לא אכפת לי שתבקרו את התוכנית הכלכלית שלנו, שתחלקו עלייה ושתמצאו בה פגמים", אמרה יחימוביץ', "אבל בואו נדבר על זה. השיח הכלכלי לא נמצא מספיק על סדר היום הציבורי כי נתניהו מעדיף לדבר על נאום משעל בעזה".

"שלי יחימוביץ' מסוכנת לכלכלת ישראל", ענה שטייניץ. "התוכנית הכלכלית שלה תביא לחורבן כלכלי. אני לא זוכר מערכת בחירות בה הבטיחו הבטחות של 140 מיליארד שקל. היא עוסקת רק באיך מחלקים את העוגה ולא באיך אופים אותה. מדובר בציניות, זלזול באינטלגנציה של הציבור וחוסר אחריות שהגיע לשיאים חדשים". שני הדוברים נאמו בוועידת ישראל לעסקים של גלובס.

אתמול עמדו מניות שותפות לוויתן במרכז, על רקע דיווחה של נובל אנרג'י לבורסה בארה"ב כי השותפות יתחילו להפיק גז מהמאגר כבר בשנת 2016 בכמות של 750 מיליון רגל מעוקב ביום. אמש נחתם הסכם לאספקת גז טבעי בין השותפות בקידוח תמר לבין דור אלון. המוכרים העריכו כי היקף ההכנסות המצטבר ממכירת גז טבעי לרוכשת עשוי להסתכם בכ-400 מיליון דולר. 

עוד במוקד: מניית בבילון, שהמשיכה אתמול לאבד מערכה וצנחה ב-5%, עד לשפל של כחצי שנה, איבדה היום 4.9% נוספים מערכה. זאת לאחר שהודיעה בחודש שעבר על דחיית תהליך הנפקתה בבורסות וול סטריט. מאז ההודעה צנחה מניית החברה בכ-20%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן