המשבר באוקראינה הגיע לוול סטריט: המסחר ננעל בירידות שערים

המתח הגובר באי קרים והחשש מהתלקחות אזורית השפיעו היום על בורסות העולם כולו, לרבות בוול סטריט, שם ננעל הערב המסחר בירידות שערים. עם סיום המסחר נחלש מדד הדאו ג'ונס ב-0.9%, מדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.7% והנאסד"ק איבד 0.7% מערכו. 

מאז קיבל אתמול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את אישור הפרלמנט המקומי לעשות שימוש בכוח כנגד שכנתה אוקראינה, החלה הבורסה הרוסית לצנוח במהירות עקב חשש המשקיעים מפני סנקציות מערביות כנגד הכלכלה הרוסית. היום צנחה הבורסה ואיבדה 10% מערכה, כשערכו של הרובל הדרדר לשפל הנמוך ביותר בהיסטוריה – 37 רובל לדולר. 

בתגובה, הבנק המרכזי של רוסיה הקפיץ הלילה את הריבית במדינה ב-1.5% לרמה של 7%. הבנק המרכזי אומנם לא הזכיר בהודעתו את אוקראינה, אך ציין כי ההחלטה להעלות את הריבית הגיעה כדי למנוע "סכנה לאינפלציה והתערערות היציבות הפיננסית בעקבות העלאת רמת הנפיצות בשווקים הפיננסיים".

אורי גרינפלד מפסגות הסביר היום כי "מטרת העלאת הריבית היא למשוך כספים רוסים חזרה למדינה, לתמוך ביציבות הפיננסית ולמנוע פיחות חד ברובל. בכל הנוגע לשער החליפין המהלך לא הוכיח את עצמו כאשר נכון לרגעים אלו הרובל נחלש ב-1.5% מול האירו וב-1.7% מול הדולר. מבחינת ישראל, אומר גרינפלד אין מדובר בחדשות מדאיגות באופן מיוחד: "ההשפעה הכלכלית העולמית היא יחסית נמוכה, כמו גם ההשפעה על ישראל, כאשר רוסיה ואוקראינה מהוות כל אחת רק כ-0.3% מהיצוא הישראלי".

צילום: רויטרס

נפילת בורסת מוסקבה השפיעה, כאמור, על הנעשה בבורסות העולם כולו, כשבאירופה ננעל היום המסחר בירידות שערים חדות מאוד. בלונדון נחלשה הבורסה ב-1.5%, מדד הדאקס הגרמני איבד 3.4% מערכו ובפריז נחלשה הבורסה ב-2.6%. באסיה ננעל המסחר בירידות שערים גם כן, כשהבורסה הסינית הובילה את הירידות ונחלשה ב-1.5%.

למרות הירידות, חברת פריון הישראלית זינקה היום והוסיפה 10.7% לערכה, לאחר שאתמול פרסמה את דו"חות סיכום שנת 2013, אשר הציגו גידול משמעותי בהכנסות החברה. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן