המשבר באוקראינה מגיע לחלל: "מלחמה קרה" בגובה 400 קילומטרים

המשבר באוקראינה מגיע גם לחלל: רוסיה הודיעה כי היא מתכוונת להפסיק את פעילותה בתחנת החלל הבינלאומית בשנת 2020, ובעקבות זאת הביעו בארצות הברית חשש לעתידו של אחד הפרויקטים המוצלחים ביותר בין המדינות מאז סיומה של המלחמה הקרה.

סגן שר החוץ הרוסי, דמיטרי רוגוזין, מסר כי ארצו החליטה לדחות את בקשת האמריקאים להמשיך את פעילותה של תחנת החלל לפחות עד שנת 2024. הוא הסביר כי מוסקבה מתכננת לבצע שינויים בתעשיית החלל שלה אחרי 2020 ולהשקיע בתוכניות אחרות.

כמו כן, רוגוזין הכריז כי בתגובה לסנקציות שהטילה ארצות הברית על רוסיה בעקבות המשבר באוקראינה, תמנע ארצו מהאמריקאים שימוש במנועים מתוצרת רוסית לצורך שילוח לוויינים צבאיים לחלל ותשעה מהחודש הבא את הפעלתן של 11 תחנות של מערכת הניווט הלוויינית (GPS) שנמצאות בשטחה.

תחנת החלל הבינלאומית. מה יעלה בגורל הפרויקט המצליח? | צילום: רויטרס

"אנחנו מודאגים ביותר מהמשך פיתוח פרויקטים מתקדמים של היי-טק עם שותפה בלתי אמינה כמו ארצות הברית, שהופכת כל דבר לפוליטי", אמר הבכיר הרוסי.

צעדי התגובה של רוסיה עלולים להוות פגיעה קשה בתוכנית החלל האמריקאית. מאז שתכנית מעבורות החלל של נאס"א הסתיימה לפני שלוש שנים, מסתמכים האמריקאים על קפסולות ה'סויוז' הרוסיות כדי להעביר אסטרונאוטים לתחנת החלל, והם משלמים למוסקבה 60 מיליון דולר מדי שנה עבור השימוש בהן.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן