המשטרה הבולגרית: מחבל מתאבד ביצע את הפיגוע בבורגס

יום אחרי הפיגוע בבורגס, אישרה המשטרה הבולגרית כי המטען הופעל על ידי מחבל מתאבד, ולדברי המשטרה בידיה צילומים של המחבל מנמל התעופה "אשר מראים כי לא ניתן היה להבחין בו בין המטיילים הישראלים".

משרד החוץ אישר כי בפיצוץ אוטובוס התיירים הישראלים מחוץ לשדה התעופה נהרגו 5 ישראלים, מתוך 7 הרוגים בסך הכל. כמו כן, נפצעו בפיגוע כ-30 איש.

"אישרנו את ההנחה כי מחבל מתאבד ביצע את הפיצוץ. האדם החזיק ברישיון נהיגה מזויף ממדינת מישיגן בארה"ב", אמר שר הפנים הבולגרי צווטן סטפנוב. "הוא נראה כמו כל אחד אחר. אדם רגיל עם מכנסי ברמודה ותרמיל".

האוטובוסים המפויחים בשדה התעופה של בורגס | צילום: רויטרס

עדת ראייה לאירוע סיפרה לחדשות ערוץ 2 כי "האוטובוס התפוצץ בלהבות. לאחר מכן החזירו אותנו לטרמינל ועכשיו בודקים מי נעדר ומי נמצא".

לאחר הפיגוע אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "כל הסימנים מובילים לאיראן. רק בחודשים האחרונים ראינו את הניסיונות של איראן לפגוע בישראלים בתאילנד, הודו, גיאורגיה, קניה, קפריסין ועוד. 18 שנים בדיוק אחרי פיגוע התופת בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה הטרור האיראני הרצחני ממשיך לפגוע באנשים חפים מפשע. זוהי מתקפת טרור איראנית שמתפשטת בעולם כולו. ישראל תגיב בעוצמה לטרור האיראני".

גורמים ביטחוניים הזהירו בעבר ואמרו כי בולגריה, יעד פופולרי לחופשות ישראלים, נחשבת רגישה מבחינה ביטחונית בשל קלות הכניסה למדינה מטורקיה.

שניות אחרי הפיצוץ: העשן בשדה התעופה בבורגס | צילום: רויטרס

האזור נחסם לתנועה, והובהלו אליו צוותי חירום. נמל בורגס, יעד פופולארי לחוף הים השחור, נסגר לתנועה והטיסות אליו הופנו ליעדים אחרים. טיסות אל-על לסופיה בוטלו נכון לעכשיו, כמו גם כמה טיסות ליעדים אחרים במזרח אירופה בשל התרעות. מד"א נערך להטסת משלחת סיוע לאתר הפיגוע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן