המשקיעים שבים להודו: קוקה קולה ואיקאה יוסיפו 5 מיליארד דולר לפעילות במדינה

חברת המשקאות האמריקאית, קוקה קולה הודיעה היום כל כוונתה להרחיב את עסקיה בהודו בהיקף של 3 מיליארד דולר. בכך מצטרפת קוקה קולה לענקית הרהיטים השוודית, איקאה אשר הודיעה גם היא לאחרונה על הרחבת העסקים במדינה. על פי התוכנית, איקאה מתכוונת לפתוח 25 סניפים נוספים בהודו במהלך 15-20 השנים הבאות. עלות התוכנית מוערכת בכ-1.9 מיליארד דולר.

קבוצת קוקה קולה כבר הודיעה בנובמר 2011 על כוונתה להשקיע בהודו 2 מיליארד דולר עבור הרחבת עסקיה במדינה במהלך חמש השנים הקרובות. כעת, עם הגדלת תוכנית ההתרחבות מסתכמת השקעתה של קוקה קולה בהודו ב-5 מיליארד דולר. מנכ"ל קוקה קולה ויו"ר הדירקטוריון של החברה, מוכתר קנת, אמר: "אנו בוחרים להשקיע בהודו כי אנחנו מאמינים בפוטנציאל הרווח הגלום במדינה". 

קוקה קולה שבה לפעול בהודו ב-1993 לאחר כמעט עשרים שנה לאחר שהוסרו רגולציות שונות שהקטינו את פוטנציאל הרווח של החברה במדינה. מאז השקיעה קוקה קולה כ-2 מיליארד דולר בעסקיה בהודו. הרחבת הפעילות בהודו נועדה גם על מנת להילחם במתחרה העיקרית של החברה, פפסי, אשר מכירותיה השנתיות בהודו מסתכמות בכ-10 מיליארד דולר. בניסיון להדוף את כניסתה האגרסיבית של קוקה קולה לשוק ההודי, החליטה פפסי להוריד מחירים במהלך תקופת הקיץ, לראשונה מאז 2003. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן