הנציבות האירופית הגישה מחדש את תקציב 2013 – שנשאר זהה

הנציבות האירופית הגישה היום הצעה חדשה לתקציב האיחוד האירופי לשנת 2013, ימים ספורים לאחר שמנהיגי הגוש לא הצליחו להגיע להסכמה בנוגע לתקציב ארוך הטווח לשנים 2014-2020.

התקציב החדש ל-2013 זהה כמעט לחלוטין להצעה המקורית של הנציבות, אשר נדחתה מוקדם יותר החודש על ידי הממשלות באיחוד.

צוותי המשא ומתן של הפרלמנט האירופי החרימו את השיחות עם ממשלות האיחוד, שאמורות היו לאשרר את התקציב בסך 137 מיליארד יורו לשנה הבאה, אחרי שהמדינות החברות סירבו לאשר קודם לכן בקשה של הרגע האחרון לתוספת תקציב לשנת 2012.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מדינות צפון אירופיות רבות, שתורמות את מרבית תקציב הגוש, כעסו על הדרישות להגדלת ההוצאות העתידיות של האיחוד מעבר לאינפלציה, מהלך שלטענתם מנוגד לקיצוצים במדינות ולמהלכי הצנע שמתבצעים מבית.

היעדר ההסכמה לגבי תקציב 2013 יצר חוסר ודאות בנוגע לכלכלת אירופה, שהוגברה ביום שישי האחרון כשהמנהיגים לא הצליחו להגיע לפשרה בנוגע למסגרת התקציב לשנים 2014-2020, ודחו את החלטתם עד השנה הבאה.

צוותי המשא ומתן של הפרלמנט האירופי תומכים בטיוטות התקציב לשנת 2013, וכן בבקשת הנציבות ל-9 מיליארד יורו נוספים ב-2012, אשר לטענתם נחוצים כדי לעמוד בהתחייבויות לתוכניות ציבוריות וחינוכיות באיחוד.

הסכסוך סביב תקציב 2013 הוא בעל חשיבות גדולה, משום שאם לא יושג הסכם לגבי התקציב השבע-שנתי עד 2014, ההוצאות של 2013 יהיו הבסיס להסכם תקציבי שנתי שייחתם בכל פעם מחדש.

בניגוד לממשלות המקומיות, האיחוד האירפי לא יכול ללוות כדי לממן חוב, והוא חייב לדאוג לכך שהספרים מאוזנים לגמרי בכל שנה האיחוד האירופי מסכים מראש על ההוצאה המירבית לכל תחומי השלטון והאדמיניסטרציה לשבע שנים. ההוצאות האמיתיות מתוקנות שנתית בתקציב לשנה קדימה, אשר עובר לאחר מכן שינויים כדי לכסות הוצאות בלתי צפויות.

שלושה רבעים מהתקציב השנתי של האיחוד הוצאו על סובסידיות בתחום החקלאות, ועל כבישים, גשרים ופרויקטי תשתית אחרים באזורים עניים יותר במדינות הדרומיות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן