הסנקציות עובדות? "איראן תשהה 20% מהעשרת האורניום שלה"

האם הסנקציות הכלכליות הקשות על איראן הצליחו להשפיע על נשיא הרפובליקה? רשת השידור "אל ערבייה" דיווחה אמש על כך שאיראן הודיעה כי תהיה מוכנה להשעות חלק מתוכנית הגרעין שלה, זאת בתמורה להפסקה של החרם הכלכלי שמפעילות נגדה מדינות המערב.

על פי הדיווח חבר פרלמנט איראני אמר לאל ערבייה כי איראן מוכנה להשעות 20% מתוכנית העשרת האורניום שלה בתנאי להפסקה מיידית של הסנקציות המערביות. לטענתו, הפסקת ההעשרה היא סימן לרצונה הטוב של טהרן לחידוש השיחות עם המערב. עם זאת, סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" הכחישה בתוקף את הפרסומים. לדברי הסוכנות "אין שינוי במדיניות הגרעין של איראן". 

מתוך שידורי הטלויזיה האיראנית | צילום: רויטרס

הסנקציות הכלכליות אותן מפעילות מדינות אירופה וארה"ב כוללות את תעשיית הנפט האיראנית וכן מספר ענפים נוספים במשק. בעקבות הסנקציות הופסקו עסקאות רבות בין איראן לבין מדינות רבות במערב, זאת משום שכל חברה שממשיכה את קשריה עם הרפובליקה המוסלמית עלולה לספוג השלכות כלכליות כבדות. 

במסגרת הסנקציות, מדינות המערב הסירו את שירותי הביטוח הניתנות לחברות הסוחרות עם איראן. עקב כך הופסקה העברת סחורות לאיראן, למעט סחורות הומניטריות, המקבלות אישור מיוחד. בעקבות הסקנציות המערביות קרס המטבע האיראני והאבטלה במדינה גואה. 

אזרחי איראן יצאו בחודש שעבר למחות על המצב הכלכלי הקשה במדינה. האזרחים שהפגינו ברחובות מאשימים את משטרו של הנשיא מחמוד אחמדיניג'ד בהתנהלות כושלת שהביאה לקריסה הכלכלית של המדינה. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן