הסערה מאחורינו? הבורסה ננעלה בעליות שערים, המעו"ף זינק

בורסות העולם סגרו אתמול בירידות חדות? המדדים המובילים בוול סטריט צנחו אמש? המסחר באסיה הוסיף להתרסק? כל אלו לא עמדו היום בדרכה של הבורסה בתל אביב, שם ננעל המסחר בעליות שערים נאות.

אתמול, כזכור, נצבע המסחר בבורסה בצבע אדום עז, על רקע הצניחה בבורסות ברחבי העולם כולו. המדדים המובילים בתל אביב איבדו אתמול מעל 3% מערכם, וגם בוול סטריט ננעלו המדדים המובילים בירידות חדות שבין 3% ל-4%. הבוקר נמשכת המגמה בבורסות אסיה, שם גם מאמצי השלטון בסין להשיב את אמון המשקיעים לא נושאים פרי, בינתיים – והבורסה בשנגחאי צנחה גם הבוקר ואיבדה 7.6% מערכה, בעוד מדד הניקיי היפני נחלש ב-4%. 

היום התאוששו בורסות אירופה ובעקבותיהן נפתח המסחר בוול סטריט בעליות שערים חדות.

אצלנו, כאמור, ננעל המסחר בעליות שערים. מדד ת"א 25 זינק ב-3.1%, מדד ת"א 100 הוסיף 3.5% לערכו ומדד הבנקים טס ב-4%. מדד התקשורת טיפס ב-4.6%, מדד הנדל"ן עלה ב-4.2% ומדד הנפט והגז, שספג אתמול את המכה הקשה ביותר, ננעל היום בעליה חדה של 5%.

עוד ברקע למסחר עומדת החלטתו של בנק ישראל אתמול להותיר את הריבית במשק על כנה גם בחודש ספטמבר, קרי על רמה של 0.1%. החלטת הבנק נובעת בעיקר מהעמידה ביעד האינפלציה, מהיחלשות השקל במהלך השבועות האחרונים ומהחשש מפני השפעה על שוק הדיור, הרותח בלאו הכי. אתמול עוד נשמעו קולות אשר העריכו כי הבנק יחליט להוריד את הריבית לרמה אפסית בכדי להתמודד עם הירידות האחרונות בשווקים, אך כאמור הבנק החליט להותיר את הריבית ללא שינוי זה החודש השישי ברציפות.

בגזרת המניות, במוקד תשומת הלב עמדו היום מניות הבנקים, אשר ספגו בימים האחרונים את המכות הקשות ביותר וצנחו בחדות. מניית בנק דיסקונט התחזקה ב-3.4%, מניית בנק הפועלים זינקה ב-2.6% ובנק לאומי הוסיף 2.5% לערכו. גם מניית טבע שצנחה אתמול בחדות התחזקה, והוסיפה 1.2% לערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן