הסתבכות מהספרים: שימוע לפני הגשת כתב אישום נגד סטימצקי

הרשות להגבלים עסקיים מתכוונת להגיש כתב אישום נגד חברת סטימצקי והמנכ"לית איריס בראל. היום הודיעה הרשות לרשת הספרים כי היא תאפשר לה להעלות את טיעוניה במסגרת שימוע, זאת בטרם תחליט סופית על הגשת כתב אישום. 

ההודעה בדבר השימוע באה בעקבות חקירה שניהלה רשות ההגבלים העסקיים ביחס לחשדות לעבירות לכאורה על חוק ההגבלים העסקים שבוצעו על ידי סטימצקי. החברה חשודה בהתערבות ביחסי מו"לים במטרה למנוע מבצעים בחברות מתחרות. 

ברקע החקירה מצוי מיזוג משנת 1995 בין סטימצקי וחברת ספרי, במסגרתו רכשה סטימצקי את החברה. המיזוג אושר בזמנו, בתנאים, על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, הקובעים בין היתר כי סטימצקי "לא יגביל מו"ל בנוגע ליחסיו המסחריים עם איזה מלקוחותיו".

איריס בראל, מנכ"לית סטימצקי | צילום: מירי דוידוביץ'

על פי הרשות, סטימצקי פעלה בניגוד לחוק ההגבלים בשני מקרים: האירוע הראשון התרחש על פי כתב החשדות במהלך החודשים נובמבר 2010 ליוני 2011, אז דרשה סטימצקי ממוציאים לאור שונים בלעדיות במבצעים עבור ספרים שישתתפו במבצעי מועדון הלקוחות שלה, כך שאותם ספרים לא ישתתפו במבצעים של חנויות ספרים אחרות.

האירוע השני על פי כתב החשדות התרחש במהלך יולי 2011, אז דרשה סטימצקי ממוציאים לאור שונים בלעדיות במבצעים עבור הספרים שישתתפו במהלך אותו חודש במבצעי סטימצקי, כך שאותם ספרים לא ישתתפו במבצעים של חנויות ספרים אחרות באותה תקופה.
 
מסטימצקי נמסר בתגובה:"אנו מאמינים כי החברה והמנכ"לית לא הפרו את חוק ההגבלים העיסקיים. פעלנו תמיד ביושרה ועל פי כל חוק אנו נסביר זאת בשימוע ומאמינים שעמדתינו תתקבל."

חנות סטימצקי | צילום: וויקיפדיה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן