הסתיימה השביתה: המכללות הטכנולוגיות ישובו ללימודים בראשון

הסתיימה השביתה במכללות הטכנולוגיות: משרד האוצר והתמ"ת הגיעו להסכמות עם נציגי המכללות הטכנולוגיות, במסגרתן יקבלו המכללות תוספת תקציב של 20 מיליון שקל בשנת הלימודים הקרובה, מתוכם 5 מיליון שקל לטובת חיזוק המכללות באזורי עדיפות לאומית. בעקבות ההסכם, ישובו הסטודנטים ללימודים ביום ראשון הקרוב. בנוסף, יתקיים הליך משותף לממשלה ולמכללות אשר יבחן את עלויות הכשרת ההנדסאים.

על פי הסיכום, יציעו נציגי המכללות מודל תפוקות חלופי למודל התקצוב המתבסס על שיעור מקבלי הדיפלומות (ולא על מספר תלמידים), אשר הוחל לראשונה בשנת לימודים זו, או שינויים במודל. 

 צילום אילוסטרציה: אבי רביבו

כמו כן, כולל הסיכום תוספת תקציב של 20 מיליון שקל, 5 מיליון שקל מתוכם יועברו כמענק חד פעמי לטובת חיזוק המכללות הנמצאות באזורי עדיפות לאומית. 15 מיליון נוספים יחולקו ליתר המכללות המוכרות לצרכים שונים, לרבות צרכי הצטיידות.

במסגרת הסיכום, התחייבו נציגי המכללות לפתוח את שנת הלימודים במוסדות ששבתו עד כה לא יאוחר מיום ראשון, תוך השלמת החומר הנדרש מתקופת ההשבתה.

המכללות הטכנולוגיות שובתות מזה שבוע וחצי במחאה על מצבן הכלכלי הקשה. הן דרשו מן הממשלה להגדיל את התמיכה בהן, והזהירו מפני קריסה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן