העובדים החליטו: שביתה פתאומית בנמל אשדוד

יחסי העבודה המשובשים בין הנהלת נמל אשדוד נמשכו גם היום (א'), כשהוועד השבית את הנמל ללא כל הודעה מוקדמת. העובדים טוענים כי ההנהלה הפרה הסכם שקובע שוועדת הקליטה של הנמל, שעוסקת בקליטת עובדים, חייבת לכלול בדיוניה גם את נציגיהם.

ועדת הקליטה התכנסה הפעם ללא נציגות העובדים. בעקבות זאת, הוציא הוועד הודעה שבא נאמר: "ועד העובדים רואה בחומרה את הפרת ההסכם מצד ההנהלה והעבודה מופסקת עד להודעה חדשה".

ההנהלה מצידה טוענת שיו"ר הוועד אלון חסן ויו"ר ועדת התפעול אבינועם שושן גרמו לפריצת שביתה פראית בשעות הבוקר בגלל הדרישה של העובדים לאפשר קליטת מועמדים שיש להם קרובי משפחה מקרב חברי הוועדים. בהודעה של הנהלת הנמל נאמר עוד: "הנהלת הנמל נמצאת בעיצומו של הליך מכרזי למשרת סוור/ת. קליטת הסוורים נדרשת לנמל כדי לאפשר להנהלה לשפר את רמת השירות ללקוחות ולצמצם את זמני ההמתנה בפריקה וטעינת אניות".

נמל אשדוד | צילום: רויטרס

ההנהלה לא מכחישה שוועידת הקליטה התכנסה ללא נציגות העובדים, אלה שלטענתם ההאשמה היא בעובדים עצמם. "אלון חסון ואבינועם שושן נמנעו מלשתף פעולה ולהגיע לישיבות ועדות הקליטה, כפי שמתחייב מההסכם הקיבוצי. הרקע לצעדיהם הוא דרישתם לאפשר קליטת מועמדים שיש להם קרובי משפחה מקרב חברי הוועדים. לפי הוראות רשות החברות לא תתאפשר קליטת מועמד שיש לו קרוב משפחה המכהן כחבר ועד".

יצוין שהמתח ביחסי העבודה בנמל הגיע לנקודת רתיחה. ביום חמישי בערב ועד עובדי מחלקת הים הודיע שהיא תשבית את עבודת המחלקה בשישי ושבת, ואילו היום ההנהלה הזמינה לבירור משמעתי את חסן ואת שושן בשל עיסוק נוסף ללא קבלת היתר, אשר מהווה הפרת משמעת ביחס לנהלי החברה.

בהודעה של הנהלת הנמל נאמר עוד, כי חסן ושושן מסרבים לפעול בהתאם לנוהלי החברה ולבקש היתר לעיסוק נוסף. כמו כן, הם מסרבים לחתום על הצהרת התחייבות להימנע מניגוד עניינים. "כל זאת מעלה חשש כבד, כי אכן ישנו פוטנציאל ממשי לניגוד עניינים בין היותם עובדים בחברה ממשלתית בעיר אשדוד ובין תפקידם כחברי מועצת העיר אשדוד", נאמר בהודעה.

 

לכתבה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן