העימות השני: אובמה הפגין אגרסיביות וניצח בסקרים

לאחר שבעימות הראשון נגד יריבו הרפובליקני הביע ברק אובמה היסוס במספר סוגיות מפתח, הפעם הגיע הנשיא המכהן מוכן ותקף את מיט רומני באגרסיביות. אובמה הפגין תקיפות בהתיייחסות לסוגיות התעסוקה, האנרגיה ורצח השגריר בלוב והכניס את רומני לפינה. בסקרים שנערכו מיד לאחר העימות העניקו רוב הנשאלים לאובמה את הניצחון. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אובמה תקף את רומני ואמר כי הוא מנסה להשיג ייתרון פוליטי על ידי תקיפות נגד המוסלמים הקיצוניים שהביאו להריגת שלושה דיפלומטים אמריקאים בלוב בחודש שעבר, כולל את השגריר האמריקאי במדינה כריס סטיבנס. "לא כך אנו פועל, לא כך אני, כנשיא עובד", אמר אובמה. הוא כינה את מעשי האלימות "הגנתיים" והסיף: "אני נשיא ואני תמיד אחראי וזאת הסיבה שאף אחד לא מנסה להבין לעומק מה קרה שם". 

אובמה ורומני בעימות השני | צילום: רויטרס

רומני בתגובה טען כי אובמה עצמו כינה את התקרית בלוב "מעשה טרור" ביום שאחרי אך שדרנית ה-CNN קנדי קרולי תיקנה אותו ואמרה כי על פי התמלילים אובמה לא אמר זאת. 

באחד הרגעים החזקים ביותר שלו, האשים רומני את אובמה בכך שהביא 15 מיליון אמריקאים לתלות בתלושי מזון ושירותי רווחה. לדבריו, "מעמד הביניים נמחץ תחת מדיניותו הכלכלית של הנשיא שלא מבין מה דרוש על מנת להבריא את המשק". רומני הדגיש כי במהלך כהונתו כמושל מסצ'וסטס הוא הוסיף 5 מיליון עובדים לשוק העבודה במדינתו.

הסקרים שנערכו בתום העימות הראו יתרון גדול לאובמה. סקר CNN הראה כי 46% מהנשאלים חשבו שאובמה ניצח בעימות, זאת לעומת 39% שהצביעו בעד רומני. סקר CBS העניק לאובמה יתרון של 37% לעומת 30% לרומני. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן