העליון: אייל שני ישלם 190 אלף שקל עד מחר בבוקר – או שייאסר

לא ייכנס כלא, לפחות לא היום: בית המשפט העליון דן היום בבקשתו של השף אייל שני לעכב את צו המאסר שהוטל עליו ופסק כי על השף לשלם כ-190 אלף שקל עד מחר ב-9 בבוקר או שייכנס לכלא.

שופטת בית המשפט העליון אסתר חיות אמרה בדיון כי שני יוכל לערער עד יום חמישי על החלטת בית המשפט המחוזי לעצור אותו במקרה שלא ישלם את החוב.

השופטת חיון מבקרת גם את עורך דינו של שני שלא פעל לפי הפרוצדורה המקובלת: "למעשה אתם לא הגשתם ערעור על החלטת המעצר. מבחינה פרוצדורלית יש כאן פלונטר מסוים מפני שיש ערעור על פסק הדין המקורי מדצמבר 2011 שקובע את הצו. ניתנה החלטה בענין המאסר. אין ערעור על החלטת המאסר, ואתם מבקשים לעכב את המאסר. אין לנו בעצם הליך של ערעור, שזו גם שאלה".

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת ורדה אלשיך, דחתה ביום שישי את בקשתו של שני לעיכוב ההחלטה. "בקשתו של שני לעכב את ההחלטה הוגשה לאחר שעות העבודה הרגילות, באמצעות תוכנת נט המשפט ולא בדרך המקובלת, גם לא באמצעות המזכירות התורנית", כתבה אלשיך.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"בית המשפט לא מצא בבקשה זו כל נימוק שלא נדון והוכרע, אשר יש בו כדי לשנות את החלטת השופטת אלשיך או להביא לעיכוב ביצוע החלטתה הקודמת", סיכמה השופטת אלשיך.

שני | צילום: אלדד רפאלי

בדיון שנערך בשבוע שעבר קבע בית המשפט כי אם שני לא ישלם את חובותיו עד היום בשעה 12:00, הוא ייכנס למאסר למשך 45 יום. בהמשך לכך יוכל שני להשתחרר מהכלא רק אם ישלם חובותיו.

"אכן, אין ספק כי הדבר עשוי להוות מכה קשה לחייב המורגל לחיות ברמת חיים גבוהה מאוד, אולם במלוא הכבוד הראוי, כאשר הופך אדם לפושט רגל, חובתו לשלם לנושיו תחילה", כך פסקה לפני זמן קצר סגנית הנשיאה, השופטת ורדה אלשיך בנוגע לחובותיו של שופט מאסטר שף, המסעדן אייל שני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן