העלייה בהוצאות משקי הבית דחפה את התמ"ג לטיפוס של 3.2%

התוצר המקומי הגולמי צמח במחצית הראשונה של השנה ב-3.2% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 3.3% במחצית הקודמת, ועלייה של 5% במחצית הראשונה אשתקד – כך עולה מנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

על פי הנתונים, ברבעון השני של השנה עלה התמ"ג ב-3.4% בחישוב שנתי, לאחר עליות של 3.1% ברבעון הראשון ו-3.2% ברבעון האחרון של שנת 2011. העלייה בתוצר נובעת מעליות ביצוא הסחורות והשירותים (23.3%), בהוצאה לצריכה פרטית (3.9%) ובהוצאה לצריכה ציבורית (2.1%).

לפי הלמ"ס, האומדן למחצית הראשונה של 2012 עודכן לאחר קבלת מידע משלים ממאזן התשלומים ,מסקרי עסקים, מדוחות כספיים של חברות גדולות, נתונים על תיירות נכנסת ויוצאת, סקרי בנייה, סקרי כח אדם ונתוני שכר למחצית הראשונה של השנה. בעקבות שילוב מידע זה מתעדכנים גם החשבונות לרבעים האחרונים.

בלמ"ס מציינים כי סדרות הסטטיסטיקה הכלכלית בארץ מתאפיינות באי סדירות גבוהה, במיוחד בשנים האחרונות. מצב זה מקשה על ניתוח ההתפתחויות על סמך סדרות נתונים רבעוניים מנוכי עונתיות, ועדיף לבחון את ההתפתחויות לפי תקופות ארוכות יותר. 

פירוט השימושים במקורות מראה שההוצאה לצריכה פרטית עלתה במחצית הראשונה של 2012 ב-4.5% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 1.3% במחצית הקודמת, ועלייה של 4.9% במחצית המקבילה בשנת 2011.

עליית הצריכה לנפש במחצית הראשונה השנה מבטאת עלייה של 5.7% בהוצאה לנפש בחישוב שנתי בהוצאות משקי הבית למוצרים בני קיימא – ריהוט, ציוד למשקי הבית (מקררים, מכונות כביסה, מזגנים וכו') וכלי רכב אישיים.

פירוט ההוצאה לצריכה השוטפת מראה כי ההוצאות למזון, משקאות וטבק עלו ב-1.1%, ההוצאה להלבשה הנעלה וחפצים אישיים עלתה ב-6.6%, ההוצאה לדלק, חשמל ומים עלתה ב-5.6%, וההוצאה לשירותים השונים (חינוך, בריאות, בידור, עזרה בבית וכד') עלתה ב-2.8% לנפש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן