הערכות בצמרת הביטחונית: כהונתו של גנץ תוארך בשנה נוספת

טובים הסיכויים כי כהונתו של הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ תוארך בשנה נוספת. כך אמרו השבוע גורמים ביטחוניים ופוליטיים. גנץ יסיים בחודש הבא שנתיים ראשונות בתפקיד ואמור לסיים את כהונתו בעוד שנה. ההערכה היא כי לאור העובדה שהשנתיים הקרובות יוכרזו, שוב, כשנות ההכרעה בכמה סוגיות ביטחוניות מכריעות, כהונתו של גנץ תוארך בשנה.

במקור, ביקש שר הביטחון אהוד ברק לקצוב את כהונתו של גנץ לשלוש שנים עם אופציה להארכה בשנה נוספת, בכפוף להמלצת שר הביטחון. אולם היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, טירפד את היוזמה הזו ודרש לקצוב את כהונת הרמטכ"ל בזמן, ללא הארכה פוטנציאלית.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

וינשטיין ביקש למנוע מצב בו יהיה גנץ נתון לחסדי הדרג המדיני ולחציו, וכדי להסיר את ענני האי ודאות סביב אורך כהונתו. יחד עם זאת, בהחלטת הממשלה נאמר כי "הממשלה רשאית בנסיבות מיוחדות להאריך את כהונת הרמטכ"ל לתקופה נוספת שלא תעלה על שנה".

גנץ – הערכות לשנה נוספת | צילום: מרק ישראל סלם

ההחלטה על הארכת כהונתו של גנץ נתונה להחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנהנה ממערכת יחסים טובה עם הרמטכ"ל. גם העובדה שגנץ יישר לאחרונה קו עם עמדתו של שר הביטחון בכל הקשור לפרשת הרפז, תקף במילים חריפות את הרמטכ"ל הקודם גבי אשכנזי בכמה שיחות סגורות השבוע ומתכוון לסיים את הקריירה הצבאית של אל"מ ארז וינר, נתפסת ככזו שמיטיבה את סיכוייו לכהן כרמטכ"ל ארבע שנים במקום שלוש.

יש לציין כי כל הגורמים המקצועיים המליצו בזמנו כי כהונת הרמטכ"ל תארך ארבע שנים לפחות, מכיוון שבשלוש שנים קשה להותיר חותם ולהשפיע ארגון אדיר מימדים כצה"ל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן