הערת עסק חי לאי.די.בי פתוח; צמצמה ההפסד הנקי ל-53 מיליון שקל

אי.די.בי פתוח, חברה-בת של אי.די.בי אחזקות הנמצאת בשליטתו של נוחי דנקנר, צמצמה ברבעון השני של 2013 את ההפסד הנקי של החברה ל-53 מיליון שקל, אולם פרסמה הערת עסק חי. כך עולה מפרסום דוחותיה הכספיים של החברה היום.

ההפסד הגדול ביותר של אי.די.בי פתוח לא נבע מהחברות הכפופות לה אלא בין היתר מהוצאות מימון, הנהלה וכלליות, מהפחתות ירידת ערך, מרווחי מימוש ומתרומה לרווח של נכסי הגז והנפט. תרומתן של החברות לתוצאות העסקיות של החברה עמדו על 64 מיליון שקל מכלל ביטוח, 6 מיליון שקל מכור והפסד של 5 מיליון שקל מדסק"ש.

הרווח הנקי של החברה בחצי השנה הראשונה של 2013 עמד על 106 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 903 מיליון שקל אשתקד.

נוחי דנקנר | צילום: אהוד כהנים

בדוחות נכתב כי עולים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי. זאת עקב ההליך המשפטי המתנהל כנגד החברה על-ידי נושיה הפיננסים ובדבר כך שלמועד הדוח טרם הוזרם הון לחברה במסגרת הסדר החוב בחברת האם, וטרם הומצאו לחברה הפרטים של קבוצת המשקיעים אשר יצטרפו למשקיע מהונג קונג בעסקה למכירת החזקות בכלל ביטוח, וממילא טרם הושלמה העסקה.

גורמים אלה יוצרים אי ודאות, שמקורה בהצטברות הדברים האמורה, באשר ליכולת החברה להוציא אל הפועל את תוכניותיה העסקיות כסדרן ו/או במועדן ובאשר להמשך יכולתה לפרוע התחייבויותיה כסדרן ו/או במועדן. 


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן