הפגנות אלימות בספרד וביוון: "מדד הפחד" בארצות הברית מזנק

המסחר באירופה ננעל היום בירידות שערים חדות על רקע הפגנות סוערות ביוון ובספרד. אלפים הפגינו באתונה כנגד מדיניות הצנע ובמדריד קראו אלפי מפגינים להתפטרותו של ראחוי, ראש ממשלת ספרד, שצפוי להציג את תקציב המדינה לשנת 2013 בימים הקרובים. גם הבורסות בוול סטריט ננעלו בצבע אדום.

הבורסות באירופה סגרו את יום המסחר בירידות שערים. המדד הראשי בספרד רשם ירידה חדה של 3.9%, ה-Dax הגרמני איבד 2% מערכו, מדד ה-FTSE 100 ירד ב-1.6% ואילו מדד ה-Cac 40 הצרפתי רשם ירידה חדה של 2.8%. המסחר בוול סטריט הסתיים גם הוא בירידות שערים על רקע המתרחש באירופה. מדד הנאסדק ירד ב-0.7% וננעל ברמה של 13,413.51, מדד ה-S&P 500 איבד 0.6% מערכו ונעמד על 1,433.32 ואילו מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.3% ונעמד על 13,413.51.

הפגנות אלימות במדריד | צילום: רויטרס

בורסות וול סטריט רושמות ירידות שערים זה היום החמישי ברציפות – רצף הירידות הארוך ביותר מאז חודש יולי – על רקע החששות מפני החרפה במשבר החוב באירופה. מדד התנודתיות, ה-VIX, הידוע גם כאינדיקציה המודדת את רמות הפחד של המשקיעים בוול סטריט, זינק היום בכ-9%

משבר החוב באירופה שזכה לרגיעה מסוימת לאחר הכרזתו של נגיד הבנק האירופי המרכזי, דראגי, חזר אתמול למרכז הבמה לאחר שגרמניה, הולנד ופינלנד אמרו אתמול כי ספרד צריכה לממן בעצמה את ההוצאות הכרוכות בשיקום המגזר הבנקאי במדינה. בנוסף הודיע היום הבנק המרכזי של ספרד כי כלכלת המדינה נמצאת במיתון עמוק שהחריף ברבעון השלישי של השנה.

אלפי מפגינים יצאו בספרד וביוון ומחו כנגד מדיניות הצנע האירופית. בספרד, ראש הממשלה, מריאנו ראחוי, צפוי להכריז בימים הקרובים על שורת קיצוצים בתקציב במטרה לצמצם את גירעון הממשלה. בתוך כך טיפסו תשואות האג"ח הספרדיות ל-10 שנים מעל ל-6%.

המשבר החמור אליו נקלעה ספרד גולש למשבר פוליטי כאשר גוברות הקריאות בקטלוניה, המחוז העשיר בספרד, להיפרדות מספרד ולהכריז על עצמאותה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן