הפדיונות במרכזי הקניות זינקו פי 3: "הלוואי וכל יום היה בחירות"

בחירות? אולי בין החולצות. כמיטב המסורת, ניצל היום עם ישראל את יום השבתון על מנת לבלות בקניונים. במרכז עזריאלי בתל אביב נרשמה תנועה ערה אשר יצרה עומסי תנועה כבדים, במיוחד בחנויות הבגדים וליד רשתות המזון המהירות.

"יום הבחירות שהוגדר כשבתון הוציא את משפחות ישראל לקניונים", אמר ירון אשל, משנה למנכ"ל גזית גלוב ישראל המחזיקים בקניוני G. "אצלנו במרכזים הייתה עלייה שאל למעלה מ-100% במספר המבקרים ביחס ליום רגיל.החנויות דיווחו על עלייה בפידיונות של כ-300%. אין ספק שאצלנו היה יום הבחירות יום מוצלח. הלוואי וכל יום יהיו בחירות".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

משה רוזנבלום משנה למנכ״ל מליסרון מסר כי בקניונים, כולל קניון רמת אביב, ביקרו פי 2 קונים מבימים רגילים. "החל משעה 9:30 בבוקר נרשמה תנועה ערה של מבקרים בחנויות ובמרכזי המזון המהיר בקניונים של הרשת". סקאל הולדינגס בבעלות חיים סקאל המחזיקה
בין היתר במותג טופשופ, טומי הילפיגר וקוויקסילבר דיווחה על עלייה במכירות פי 3.6. מרשת הום סנטר נמסר כי הפדיון זינק פי 2.5.

קניון עזריאלי, היום | צילום: אהוד כהנים

"קונים היום הרבה יותר מאשר בדרך כלל", סיפרה יעל, מוכרת בחנות ספרים, "יש הרגשה כמו בחופש פסח. חבל שאנשים לא הולכים להצביע במקום לקנות דברים שהם לא צריכים. זה אמנם אינטרס שלי למכור יותר, אבל גם שתהיה לי ממשלה שאני מאמינה בה, שאנשים לא יתלוננו אחר כך".

"באנו לעשות קניות כי בהמשך השבוע אין כל כך זמן", סיפרה לי, אשר פקדה את הקניון אחרי שהצביעה. "מערכת הבחירות הזאת לא רצינית, מבחינתי זה לא יום חשוב כמו יום העצמאות. אין ברירה, אין למי להצביע אז בוחרים כדי להעביר את הזמן ואת היום. אנשים באו כדי להסתובב וכדי להעביר את היום".

למרות העומסים הגדולים, חלק מן המוכרים הביעו אכזבה מן הפדיונות. "זה כמו לעבוד ביום קיץ רגיל", מספרת אפרת, מוכרת בחנות שעונים. "כל הקניון מלא, אבל לא נכנסים אנשים. המנהלים אומרים שכך המצב גם בחנויות אחרות. אנו ערוכים כבר שבוע ליום הבחירות, אני ממש לא יודעת למה לא נכנסים לכאן. זה מאוד מוזר". אבל יש גם מקום לנחמה: "איך זה לעבוד ביום הבחירות? 200 אחוז", היא מחייכת.

"בשבילי זה יום רגיל לחלוטין", מסכים אבי, מוכר בחנות תכשיטים. "אני חושב שאם הכל היה סגור היו יותר מצביעים. מבחינה אזרחית זה לא נכון לפתוח עסקים, זה נותן לאנשים תירוץ, הם לא מבינים שזה יום מיוחד וחשוב. צריך היה שלא יעבדו בכלל, למרות שאנחנו מוכרים יותר מאשר בדרך כלל ומרוויחים יותר מאשר יום רגיל". 

תורות ארוכים השתרכו בשערי הקניון ולפני המדרגות הנעות. "אם אנשים היו נשארים בבית ומצביעים זה אולי היה עושה נזק כלכלי לעסקים, אבל מבחינה אזרחית אני משוכנע שביום הבחירות לא היו צריכים לעבוד", אמר אחד המאבטחים. "היו צריכים לגייס כמה שיותר אנשים כדי לעשות תעמולה, שכל הציבור ילך לקלפיות. הרי לא נוכל לחיות מיום אחד בשנה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן